مریم سنجابی عضو جداشده مجاهدین در گفتوگو با مؤسسه راهبردی «دیدهبان» با اشاره به مناسبات درون فرقهای گروه رجوی گفت: وضعیت زندگی اعضای سازمان نه تنها در عراق بلکه در اروپا نیز تاسف برانگیز است. در فرانسه همه عبور و مرورها چند نفره انجام میشود و مناسبات درون فرقهای از قبیل غسل هفتگی نیز با شدت بیشتری پیگیری میشود، زیرا به گفته مسعود رجوی زرق و برق اروپا زیاد است و این مسئله ممکن است باعث ریزش نیرو شود.
مسئول سابق پرسنلی فرقه رجوی که از این گروه جداشده گفت: اعضای مجاهدین نه تنها در کمپ لیبرتی بلکه در اروپا هم در اوج فلاکت و بدبختی زندگی میکنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مریم سنجابی عضو جداشده مجاهدین در گفتوگو با مؤسسه راهبردی «دیدهبان» با اشاره به مناسبات درون فرقهای گروه رجوی گفت: وضعیت زندگی اعضای سازمان نه تنها در عراق بلکه در اروپا نیز تاسف برانگیز است. وی ادامه داد: هر چند که سرکردگان مجاهدین در حال حاضر سعی دارند وضعیت زندگی اعضای این گروه در کمپ لیبرتی را سخت و غیر انسانی نشان دهند تا از این طریق مظلوم نمایی کرده و دولت عراق و نماینده سازمان ملل را محکوم کنند، اما وضعیت اعضای این گروه در اروپا نیز نشان میدهد که زندگی فلاکت بار اعضای این فرقه خواست سرکرده مجاهدین است. وی با اشاره به وضعیت سخت زندگی گذشته خود در پادگان اشرف گفت: در آن زمان نیز رجوی به بهانه اینکه سازمان در حال مبارزه است، شرایط غیر انسانی زندگی در اشرف را توجیه میکرد. این موضوع در حالی است که مریم رجوی در اروپا و در کشور فرانسه بابت مراسماتش صدها هزار دلار ریخت و پاش میکند. وضعیت زندگی سخت در کمپ موقت لیبرتی هیچ ارتباطی به سازمان ملل و دولت عراق ندارد و به عنوان مثال یخچالهایی که کمیساریا در درون کانکسهای استراحت نفرات در لیبرتی گذاشته بود به دستور رجوی و به عنوان مظهر بورژوازی جمع آوری شد و حتی اتاقهای دو نفره به اتاقهای 10 یا 12 نفره تبدیل شد. وی ادامه داد: اعضای مجاهدین در اروپا که عموماً در کشور فرانسه و در منطقه «اوورسورواز» در حومه پاریس مستقر هستند نیز وضعیت زندگی مشابه با وضعیت زندگی در اشرف و لیبرتی دارند. در فرانسه همه عبور و مرورها چند نفره انجام میشود و مناسبات درون فرقهای از قبیل غسل هفتگی نیز با شدت بیشتری پیگیری میشود، زیرا به گفته مسعود رجوی زرق و برق اروپا زیاد است و این مسئله ممکن است باعث ریزش نیرو شود. به عنوان مثال ساکنین کمپ اوورسورواز در فرانسه برای خرید یک کفش ورزشی باید حداقل یک ماه نامهنگاری کنند و حتی ممکن است در نهایت با خرید آن موافقت نشود! وی در پایان اضافه کرد که کمپ اعضای مجاهدین در اروپا نماد نقض حقوق بشر در یک کشور به اصطلاح پیشرفته غربی است و این مسئله باید از سوی سازمانهای حقوق بشری پیگیری شود.
برچسب ها
فراتر از اسارت افراد وقتی خانواده اعضاء مجاهدین قربانی میشوند
هویت فردی در برابر وفاداری تشکیلاتی نگاهی به ممنوعیت عشق در مجاهدین خلق
تابو، در مناسبات مجاهدین خلق چیست؟
اولین بار که در بحث های ایدئولوژیک سازمان ، برای ما گفتند که : تابوی جنسی در رژیم خمینی، بالاترین ممنوعیت ها است، من دچار تناقض شدید شدم و اینکه این بحث واقعی نیست و اتفاقا در مناسبات سازمان این تابوی جنسی عینیت دارد. برای روشن شدن بحث اول باید به تعاریف رجوع کرد: در […]
وقتی خانواده اعضاء مجاهدین قربانی میشوند
هنگامی که سخن از نقض حقوق اعضای سازمان مجاهدین خلق به میان میآید، اغلب ذهنها به سمت محدودیتهای فردی سوق پیدا میکند؛ محدودیتهایی همچون قطع ارتباط با خانواده، محرومیت از دسترسی آزاد به اطلاعات، ممنوعیت ازدواج و تشکیل خانواده، کنترل شدید زندگی شخصی و وابسته کردن کامل افراد به تشکیلات. اما واقعیت آن است که […]
نگاهی به ممنوعیت عشق در مجاهدین خلق
چرا بعضی سازمانهای فرقهگونه یا بسته همچون مجاهدین خلق یا به تعبیر منتقدان “فرقه رجوی” معمولاً با روابط عاطفی/عشق درونسازمانی مخالفت میکنند؟ تحلیل و بررسی تجربیات جداشدگان درباره مخالفت سازمان مجاهدین خلق با عشق و روابط عاطفی در مناسبات درونیشان بر اساس گفتههای افرادی است که سازمان را ترک کردهاند و هدف آن ارائه دیدگاهی […]
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مریم سنجابی عضو جداشده مجاهدین در گفتوگو با مؤسسه راهبردی «دیدهبان» با اشاره به مناسبات درون فرقهای گروه رجوی گفت: وضعیت زندگی اعضای سازمان نه تنها در عراق بلکه در اروپا نیز تاسف برانگیز است. وی ادامه داد: هر چند که سرکردگان مجاهدین در حال حاضر سعی دارند وضعیت زندگی اعضای این گروه در کمپ لیبرتی را سخت و غیر انسانی نشان دهند تا از این طریق مظلوم نمایی کرده و دولت عراق و نماینده سازمان ملل را محکوم کنند، اما وضعیت اعضای این گروه در اروپا نیز نشان میدهد که زندگی فلاکت بار اعضای این فرقه خواست سرکرده مجاهدین است. وی با اشاره به وضعیت سخت زندگی گذشته خود در پادگان اشرف گفت: در آن زمان نیز رجوی به بهانه اینکه سازمان در حال مبارزه است، شرایط غیر انسانی زندگی در اشرف را توجیه میکرد. این موضوع در حالی است که مریم رجوی در اروپا و در کشور فرانسه بابت مراسماتش صدها هزار دلار ریخت و پاش میکند. وضعیت زندگی سخت در کمپ موقت لیبرتی هیچ ارتباطی به سازمان ملل و دولت عراق ندارد و به عنوان مثال یخچالهایی که کمیساریا در درون کانکسهای استراحت نفرات در لیبرتی گذاشته بود به دستور رجوی و به عنوان مظهر بورژوازی جمع آوری شد و حتی اتاقهای دو نفره به اتاقهای 10 یا 12 نفره تبدیل شد. وی ادامه داد: اعضای مجاهدین در اروپا که عموماً در کشور فرانسه و در منطقه «اوورسورواز» در حومه پاریس مستقر هستند نیز وضعیت زندگی مشابه با وضعیت زندگی در اشرف و لیبرتی دارند. در فرانسه همه عبور و مرورها چند نفره انجام میشود و مناسبات درون فرقهای از قبیل غسل هفتگی نیز با شدت بیشتری پیگیری میشود، زیرا به گفته مسعود رجوی زرق و برق اروپا زیاد است و این مسئله ممکن است باعث ریزش نیرو شود. به عنوان مثال ساکنین کمپ اوورسورواز در فرانسه برای خرید یک کفش ورزشی باید حداقل یک ماه نامهنگاری کنند و حتی ممکن است در نهایت با خرید آن موافقت نشود! وی در پایان اضافه کرد که کمپ اعضای مجاهدین در اروپا نماد نقض حقوق بشر در یک کشور به اصطلاح پیشرفته غربی است و این مسئله باید از سوی سازمانهای حقوق بشری پیگیری شود.













