Associated Press and the Rajavi Cult

Large numbers of newspapers purchase stories from the Associated Press (AP) and publish those stories as if the content possessed any value or accuracy. While many newspapers require their reporters to double check facts for the articles they write, the same newspapers publish Associated Press (AP) stories as is.

For example, the International Herald Tribune was one of the newspapers publishing

1. It is standard procedure for the Rajavi Cult (MEK, MKO, PMOI, NCRI, Pol Pot of Iran) to exaggerate the number of supporters attending demonstrations. Masoud Banisadr, a former Rajavi Cult member, has written a book, Masoud, including explanations of the lies about demonstrations. The Associated Press (AP) reported 50,000 demonstrators in the streets but only 10,000 demonstrators going to a hall.

2. It is standard procedure for the Rajavi Cult to pay its supporters to attend the demonstrations. Masoud Banisadr wrote that the Rajavi Cult spent $500,000 on major demonstrations. In the past, Saddam Hussein provided millions of dollars of financing for the Rajavi Cult. Why has the Associated Press (AP) failed to disclose who financed this latest demonstration?

3. The Associated Press (AP) has a long history of promoting communists and of attacking anti-communists (especially former communists). See, for example, how the Associated Press defended Alger Hiss and attacked Whittaker Chambers for decades.

Hiss Obituaries Prove Network Laziness

by L. Brent Bozell III

November 21, 1996

How is it that all these reports not only declare Hiss an innocent victim, but echo one another in tone? I offer as an answer a 334-word Associated Press dispatched labeled “Urgent” put out at 5:11 the night of November 15 with the headline “Alger Hiss, Nixon Nemesis, Dead at 92.” It read: “Alger Hiss, the patrician public servant who fell from grace in a Communist spy scandal that propelled Richard Nixon to higher office, died Friday afternoon…Hiss’ life can be neatly broken into two parts. The first was a stellar rise to a brilliant academic career…But on Aug. 3, 1948, a rumpled, overweight magazine editor named Whittaker Chambers alleged that 10 years earlier, Hiss had given him State Department secrets….For the rest of his life, he worked for vindication….He proclaimed that it had come finally in 1992, at age 87, when a Russian general in charge of Soviet intelligence archives declared that Hiss had never been a spy, but rather a victim of Cold War hysteria and the McCarthy Red-hunting era.”



Hiss Was Guilty

By John Earl Haynes and Harvey Klehr

John Earl Haynes and Harvey Klehr are the authors, most recently, of Early Cold War Spies: The Espionage Trials That Shaped American Politics (New York: Cambridge University Press, 2006).

“For nearly sixty years, Alger Hiss’s defenders have mounted one campaign after another to discredit the mountain of evidence that proves he spied for the Soviet Union.”

Paul Sheldon Foote

July 2, 2007

Related posts

Five Iranian citizens kept in isolation in the Camp Karreç

Albanian Kristal TV report on ASILA’s hunger strike

Whoops! What a big gaffe in the US report!