سران مجاهدین برای مظلوم نمایی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دنیا و سازمانهای بینالمللی به منظور ماندن در اردوگاه عراق جدید (اشرف) به اجبار از نیروهای خود میخواهند که دست به اعتصاب غذا بزنند. پس از محاصره اردوگاه اشرف و با جدی شدن حضور نیروهای عراقی در این اردوگاه، سران این فرقه با علم به تلفات انسانی نیروهای خود در صورت درگیری با نیروهای عراقی، جهت بالا بردن هزینه تصرف کمپ اشرف برای ارتش و پلیس عراق، تصمیم به ایجاد سپر انسانی در برابر نیروهای عراقی گرفتند.
سران مجاهدین برای مظلوم نمایی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دنیا و سازمانهای بینالمللی به منظور ماندن در اردوگاه عراق جدید (اشرف) به اجبار از نیروهای خود میخواهند که دست به اعتصاب غذا بزنند.
سران مجاهدین در توجیه این دستور از نیروهای خود میخواهند با هر امکان و ابزار و با چنگ و دندان از اشرف دفاع کنند.
پس از محاصره اردوگاه اشرف و با جدی شدن حضور نیروهای عراقی در این اردوگاه، سران این فرقه با علم به تلفات انسانی نیروهای خود در صورت درگیری با نیروهای عراقی، جهت بالا بردن هزینه تصرف کمپ اشرف برای ارتش و پلیس عراق، تصمیم به ایجاد سپر انسانی در برابر نیروهای عراقی گرفتند.
در سال 1382 سرکرده گروه مجاهدین بحث خروج نیروهای رده بالای مجاهدین از عراق را مطرح کرد و برای افراد رده بالای این فرقه پاسپورت تهیه شد و آنها از عراق خارج شدند.
مسعود رجوی در آن زمان اردوگاه "اورسورواز " را که در حومه پاریس بود مغز سازمان نامید و اردوگاه اشرف را قلب سازمان و تاکید کرد که هر کدام از این دو که ضربه ببیند عضو دیگری قادر نخواهد بود به کار خود ادامه بدهد.
در حال حاضر اورسورواز مرکز سیاسی مجاهدین به شمار میرود و اردوگاه عراق جدید (اشرف) مرکز ایدئولوژیک مجاهدین است و مجاهدین به این دلیل که تمایل دارند نیروهای این فرقه را از همچنان به لحاظ ایدئولوژیک در جهت آن چیزی که مبارزه با جمهوری اسلامی مینامند، آماده نگاه دارند، به هیچ عنوان تمایل به از دست دادن این اردوگاه ندارند.
سران مجاهدین تا پیش از اوباما و در زمان بوش گمان میکردند دولت بوش به ایران حمله خواهد کرد و در آن زمان تمایل بسیاری داشتند که در این حمله در کنار آمریکاییها باشند اما در حال حاضر تنها حفظ اردوگاه تروریستی اشرف برایشان مهم است.
مسعود رجوی با عدم تحقق اهدافش بنا را بر آن گذاشت که نیروهای اشرف اگر در عراق بمانند و در این اردوگاه بمیرند بسیار بهتر از این است که از عراق خارج شوند.
درآن زمان سرکرده رجوی پیش بینی کرده بود که اگر روزی خواستند اردوگاه اشرف را از ما بگیرند چنانچه کسانی را برای عملیات انتحاری جمعی کاندیدا کردیم و نخواستند دراین راه خودکشی کنند آنها را اعدام انقلابی خواهیم کرد،
بنابراین احتمال اینکه در ادامه اعتصاب غذا نیروهای اشرف مجبور به عملیات خودزنی شوند بعید نیست. این مساله البته در عمل به اثبات رسیده و مجاهدین در آغاز ورود نیروهای عراقی به اشرف 5 تن از نیروهای ناراضی خود را از پشت با گلوله هدف قرار دادند.
برچسب ها
تراژدی خانواده تیموریان در اسارتگاه مجاهدین خلق
سازمان مجاهدین خلق، در طول دههها فعالیت خود، بارها نه تنها به عنوان یک نیروی سیاسی، بلکه به عنوان عاملی مخرب برای بنیاد خانواده مطرح شده است. پرونده یزدان تیموریان، یکی از اعضای این سازمان، نمونهای تلخ و گویا از این مدعاست. مرگ او در حالی که سالها از دخترانش دور بوده و آخرین تلاش […]
رأی مجلس شورای اسلامی درباره عدم کفایت بنی صدر خرداد ۱۳۶۰
پس از ماه ها درگیری بنی صدر و هوادارانش با نهادهای ملی و انقلابی، طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهور ابوالحسن بنی صدر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. مهم ترین دلایل ارائه شده بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر، عدم قاطعیت لازم در برابر دشمن متجاوز خارجی و خدشه دار کردن وحدت نیروها در […]
مسعود و مریم رجوی و خانواده یزدان تیموریان
با شنیدن خبر درگذشت یزدان تیموریان، به یاد روزهایی افتادم که مسعود و مریم رجوی، نشستهای انقلاب ایدئولوژیک را همگانی کرده بودند تا دیگر هیچکس در تشکیلاتشان: نه خانواده داشته باشد، نه متأهل باشد، نه به فکر ازدواج باشد و نه هرگز -جز به مسعود و مریم- به کسی دیگر عشق بورزد و فکر کند. […]
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.












