نزاع در اپوزیسیون گاردین: نبرد میان مجاهدین و سلطنتطلبان در خیابانهای لندن
به بهانه خبر درگذشت زهره بنی جمالی در کمپ اشرف 3 گردباد مرگ در تشکیلات رجوی
اگر کوه ها بجنبند، اشرف نمی جنبد
در مناسبتها و یا در نشست های جمعی رهبری فرقه برای روحیه دادن به اسیران و سوار بر احساسات آنها با یک لحن عربده کشی رهبری فرقه داد میزند کوه ها جنبیدند ولی اشرف نجنبید. عادت دیرینه رهبری فرقه است در عربده کشی مهارت خاصی دارد. به عینه دیدیم وقتی سمبه پر زور باشد چگونه رهبری فرقه و سرانش به هر کاری که از آنها بخواهند تن می دهند جابجایی تعدادی از اسیران به لیبرتی راه ما بقی اسیران را باز می کند و در آینده ای نزدیک درب پادگان اشرف را بایستی گل گرفت.
تخلیه اشرف و تلاش های خانواده بزرگ انجمن نجات
سرانجام رهبر عقیدتی مجاهدین وادار شد تا در برابر واقعیت زانو بزند. رویای اشرف محو شد و حال درگیری ذهن رهبر عقیدتی مجاهدین به نقطه اوج خود رسیده است. سالها در توهم زیستن راه به جایی نبرد جز به هرز دادن و تلف کردن لحظه های زندگی عناصر و کادرهای تشکیلاتی مجاهدین. انتقال اولین گروه از مجاهدین از اسارتگاه اشرف به کمپ لیبرتی سرآغاز فروپاشی دنیای تاریک و سیاه مجاهدین است.
سرانجام حصارهای اشرف فرو ریخت
سرانجام شیشه عمر رجوی شکست و دیوارهای اشرف فرو ریخت و اولین گروه از اسیران آن به مقر جدید که خارج از کنترل فرقه می باشد منتقل شدند.بی شک اگر به خود رجوی ها بود هیچگاه تن به این جابجایی ها نمی دادند. این امر در زیر فشارهای دولت عراق و ارگان های بین المللی و حقوق بشری صورت گرفت ولی آن چه موجب شد که هم دولت عراق بر حق قانونی خود مصر باشد و هم سازمان های بین المللی بصورت جدی وارد این معادلات شوند، ایستادگی قهرمانانه خانواده های اسیران اشرف بود.
خروج ۴۰۰ نفر از اشرف و ورود تنش به کل پیکر سازمان
چهار صد نفر از مجاهدین خلق که با دقت و زیر نظر خود خانم رجوی برای انتقال به کمپ لیبرتی انتخاب شده بودند بعد از سه روز نشست متمادی و بازدید از مزار کشته شدگان مجاهدین ؛ سوار اتوبوسها شدند و بقیه بهت زده و گیج و پرچم به دست برای بدرقه حاضر شدند. شکست سیاست غلط و بیفایده” ماندن در اشرف”و نیز تلاش برای بیرون آمدن از لیست تروریستی آمریکا به نتیجه نرسید اما به شدت باعث تنش و مسئله داری اعضا شده است
انتقال به لیبرتی، طرح یک شکست
حال که سران مجاهدین خود را در شرایط کنونی تنهای تنها می بینند و دهها سال جاسوسی و همراهی با بیگانگان و قدرت های غربی سودی برای آنان نداشته است حس می کنند بشدت تحقیر شده اند تا جائی که اتوپیا و مدینه فاضله ی دروغین خویش را نیز طی ساعات آینده برای همیشه از دست می دهند. پس ناگزیر سعی خواهند کرد در پس از اسکان در کمپ لیبرتی بازی جدیدی را آغاز کنند و دست به حماقت دوباره بزنند
خانواده ایستاد اشرف افتاد، اشرف نایستاده افتاد
رجوی بهتر از هر کسی معنی خروج خفت بار از پادگان اشرف را میداند به همین دلیل بیش از هشت سال تلاش کرد به انواع واقسام توطئه متوسل شود تا مانع این اتفاق بزرگ شود اما گویا سنبه حضور خانواده ها خیلی پر زور بوده است که رجوی زیر بار آن رفته است. این شکست بزرگ رجوی را قبل از هر کس باید به خانواده های متحصن در عراق، اعضاء ناراضی درون حصار رجوی،وهمه جداشده ها تبریک گفت که این سرآغازی برای به محاکمه کشاندن رجوی در دادگاه صالحه میباشد.
وعده های مجاهدین برای ماههای بهمن و اسفند!
از ده روز پیش سازمان تروریستی مجاهدین در یک هیاهوی گسترده و برگزاری کنفرانس های فرمالیته و به زعم خود بین المللی و با حضور چند پارلمانتر حقوق بگیر در محل پارلمان اروپا و یا فرانسه در صدد بهره گیری از آخرین تلاشهای خود برآمد تا بتواند در دقایق نود بازی های سیاسی اش، خود را از لیست تروریستی تهیه شده و درحال انتشار دولت امریکا رها کند ولی و باز ولی در 14 بهمن ماه بالاخره مجددا در لیست منتشره اسم سازمان مجاهدین و ارتش آزادیبخش!!؟ خود نمایی کرد.
زیرساختها در کمپ لیبرتی برای انتقال مجاهدین آماده است
“دانیل فراید” مشاور ویژه آمریکا در امور پادگان اشرف با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از نیروهای سازمان مجاهدین خلق به کمپ لیبرتی منتقل نشدهاند، گفت: در حال حاضر تمام زیرساختهای کمپ لیبرتی برای انتقال مجاهدین آماده است. وی اظهار داشت: از زمان امضای تفاهمنامه سازمان ملل متحد با دولت عراق در 25 دسامبر، دولت این کشور در حال آماده سازی کمپ لیبرتی بوده تا آماده پذیرش اولین گروه مجاهدین خلق باشد.
استقبال سرکرده مجاهدین برای استقرار در پایگاه”لیبرتی” در غرب بغداد
سرکرده گروه تروریستی مجاهدین از پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر مذاکره با بغداد درباره موضوع ساکنان کمپ اشرف و انتقال به پایگاه”لیبرتی” در غرب بغداد استقبال کرد.سرکرده این گروه تروریستی در حاشیه یک کنفرانس خبری در شهر”بروکسل” با حضور”مارتین کوپلر” نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت: ما با کمال میل از پیشنهاد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق مبنی بر آغاز مذاکرات سازنده با دولت عراق در چارچوب بیانیه کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان استقبال میکنیم.
بهانه های بی پایان فرقۀ رجوی
تنها سران بی ارادۀ فرقه و سرکرده فاسد آنان می باشد که همچنان پس از 8 سال سواستفاده از جان و زندگی افرادی که در کمپ تحت تسلط خویش در آورده اند، از آخرین فرصت هم که پیش آمده، همچنان با حقه بازی تمام، تنها و تنها برای مطامع خویش می خواهند -بطور مشمئز کننده ای- سوء استفاده کنند. سوء استفاده برای هرچه بیشتر مطرح شدن… برای برنامه های تبلیغاتی دیوانه وار… برای بازی دادن… برای کش دادن ماجرا…
بسیاری از اعضای مقر اروپایی مجاهدین خواهان جدایی اند
بر طبق اعلام منابع موثق، اکثر اعضا فرقه دیگر مایل به ماندن در مناسبات نیستند و فقط به دنبال تضمین حداقل های زندگی برای ادامه حیات خویش پس از فرار از درون فرقه می باشند. اگر تا چندی پیش صحبت از تمایل به جدایی رو به رشد اکثریت اسیران حاضر در پادگان اشرف بود، حال مدتی است که این تمایل در اعضای محصور در شهرک «اور سورواز» در نزدیکی پاریس که از آن به عنوان مقر اروپایی مجاهدین یاد می شود، رو به افزایش است.
ورود مجاهدین به جاده بنبست و یکطرفه « کمپ لیبرتی!»
مجاهدین و بویژه رهبری آن در اشرف و پاریس خوب میداند که هر گونه جابجایی به لحاظ استراتژیک ضرری غیر قابل جبران برای آنان است بنابراین با بسته شدن فضای مانور سیاسی بویژه پس از خروج آمریکاییان از عراق راه چاره را دراین دیدند که روی کاغذ عنوان جابجایی را بپذیرند چون پای سازمان ملل و قانون و پایبندی به قوانین بینالمللی را امضا گذاشتهاند ولی در عمل با طرح دلایل واهی آن را اجرا نکنند

