یکشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۵
  • بررسی تحلیلی بر اساس نامه افشاگرانه مرتضی بلالی به برادرش در کمپ آلبانی 07 تیر 1405

    بررسی تحلیلی بر اساس نامه افشاگرانه مرتضی بلالی به برادرش در کمپ آلبانی

    در دوم تیرماه ۱۴۰۵، انتشار نامه‌ای در فضای مجازی از سوی آقای مرتضی بلالی خطاب به برادرش رضا بلالی در کمپ آلبانی، پرتوی تلخ بر واقعیت‌های پنهانِ ساختارهای بسته سازمان مجاهدین خلق بود. این نامه، فراتر از یک پیامی خانوادگی، حکایتی گزنده از تضاد میان شعارهای حقوق بشریِ سازمان و واقعیتِ محدودیت‌های بازدارنده و انزوای […]

زنان تک‌ساحتی در تشکیلات مجاهدین خلق 06 تیر 1405

بررسی جایگاه و نقش زنان زنان تک‌ساحتی در تشکیلات مجاهدین خلق

تشویق به خودسوزی یا دستور تشکیلاتی؟ 27 خرداد 1405

خاطره ای از ژوئن 2003 تشویق به خودسوزی یا دستور تشکیلاتی؟

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره حقوق انسانی ساکنان کمپ مجاهدین 27 خرداد 1405

مرگ دیگری در اردوگاه مانز آلبانی پرسش‌های بی‌پاسخ درباره حقوق انسانی ساکنان کمپ مجاهدین

روز زن مبارک 24 فروردین 1394

روز زن مبارک

NULL

ننگ بر دیو اشرف و سلام برآنانی که میدانستند و رفتند 22 فروردین 1394

ننگ بر دیو اشرف و سلام برآنانی که میدانستند و رفتند

ولی افسوس که مسعود رجوی این دیو اشرف نیاز به خون داشت و طبق برنامه ریزی که کرده بود میبایست دران روز بالای ۱۰۰۰ نفرازمخالفین و ساکنین اشرف چه بخواهند و چه نخواهند بعنوان قربانیان سفره مسعود رجوی که برای انها مرگ خواسته بود تن بدهند. ولی خوشبختانه خدایی هم بود و جای حقی نشسته بود و تمام طرح و برنامه مسعود رجوی را برملا کرد و برای همه ما چه قبل، چه درصحنه و چه بعد ازان مشخص شد که اولین و اخرین نفری که مقصراین واقعه بوده کسی نیست جز شخص مسعود رجوی.

نوروز مرگی دوباره برای افراد اسیر در چمبره رجوی؟! 16 فروردین 1394

نوروز مرگی دوباره برای افراد اسیر در چمبره رجوی؟!

بدون اغراق فرارسیدن نوروز به مثابه مرگی دیگر بود چرا که می دیدیم مسعود رجوی هر ساله در ایام عید وعده پیروزی و رفتن مجاهدین به کشور ایران را می داد اما در عمل می دیدم هیچ خبری نیست. خودمان می فهمیدیم داریم سر خودمان را با یکسری شعارها گول می زنیم نه تهرانی بود و نه پیروزی در چشم انداز. آنچه مسلم بود مرگی بود که داشت تدریجی اتفاق می افتاد و در شرایط مختلف تعدادی جانشان را از دست می دادند و به لحاظ فیزیکی از صحنه خارج می شدند ولی در این بین تعدادی هم بودند که با مرده هیچ فرقی نمی کردند.

ماهیت آزادی زن درمناسبات رجوی 15 فروردین 1394

ماهیت آزادی زن درمناسبات رجوی

امروز بعد از بحران سازمان و فرار بعضی از زنها از قلعه اشرف مشخص شده که در داخل تشکیلات فرقه، رهایی زن را با چه معیار و سنجشی، می سنجیدند حتی خانم هایی که همسر دارند به لحاظ قانونی و شرعی در دیدگاه مریم گناهکار هستند و باید که از آنها بهره جنسی کشید و در دیدگاه مسعود و همسرش مریم،این سواستفاده از زنان دادن خمس زن به رهبری نامیده می شد.

کنفرانس برلین، کتمان حقیقت در پس شعارهای تبلیغاتی 28 اسفند 1393

کنفرانس برلین، کتمان حقیقت در پس شعارهای تبلیغاتی

پر واضح است رهبری مجاهدین در ساختـار ذهن خویش و تفکر فرقـه ای که ترویج دهنده ی آن در دنیای معاصر است تاکنون به معنای راستین آزادی و رهایی زن پی نبرده است. انسان در هر شرایطی می‌تواند آزادی خود را محقق سازد، منتها این” اختیار” بهایی دارد که انسان آگاه و امروزی باید برای پرداختن آن آماده باشد. اما آیا رهبر عقیدتی مجاهدین در حالی که به باور و اعتقاد کادرهای تشکیلاتی زن مجاهدین، خود درگیر و گرفتار” بن بست های روحی و معضلات اخلاقی” است، می تواند تصویری عمیق، تامل انگیز و ژرف بینانه از رهایی و آزادی زن ارائه دهد؟

جشن و پایکوبی مراسم چهارشنبه سوری در تیف 26 اسفند 1393

جشن و پایکوبی مراسم چهارشنبه سوری در تیف

درمیانه جشن وپایکوبی که ازفرط خوشحالی ازخود بی خود شده بودیم یک درجه دارامریکایی ازراه رسید وگفت با پایان گرفتن جشن شما امشب شام سبزی پلو ماهی دارید! اندک زمانی بعد صدایمان زدند تا به درب ورودی کمپ برویم وسهم خود را تحویل بگیریم. به مجرد حضورمان درجمع امریکاییها دیدیم که شماری ازعوامل رجوی با ماشین های حامل سبزی پلوماهی ازراه رسیدند تا به زعم نابخردانه خود با یک وعده غذای گرم شاید که بتوانند تنی چند ازجداشدگان را خریداری کرده وبا خود به اسارتگاه اشرف ببرند ویا دستکم دراین وانفسا ارتباطاتی به منظورخبرچینی ازوضعیت جداشدگان کمپ برقرارکنند وبه مقصود پست خود برسند.

تلاش بیهوده فرقه رجوی، به مناسبت روز جهانی زن 24 اسفند 1393

تلاش بیهوده فرقه رجوی، به مناسبت روز جهانی زن

رهبران فرقه از هر امکانی برای رسیدن به هدف خویش استفاده می کنند به همین جهت از زنان ابزاری استفاده می کنند برخوردی که مریم قجر با”زنان”نمود نشان می دهد آنها تحت استثمار مضاعف هستند، به دستور مریم قجر چند صد تن از زنان را مورد عمل جراحی و عقیم سازی قرار دادند تا وی بتواند با پوش ایدئولوژیکی راحت تر زنان را به عقد مسعود رهبر فرقه در بیاورد شاید فهم این مطلب برای خیلی ها سنگین باشد اما واقعیتی است که با زنان فرقه برخورد شده است.

رهبر یک فرقه زن ستیز نمی تواند مدافع حقوق زنان باشد 17 اسفند 1393

رهبر یک فرقه زن ستیز نمی تواند مدافع حقوق زنان باشد

حال با چنین شرایط ضد انسانی که در بین زنان سازمان مجاهدین حاکم است، آنها در خارج از عراق و بطور خاص در اروپا از مساوات و آزادی زنان حرف می زنند.گروه ها و تشکل های بسیار زیادی بنام زنان ایجاد کرده و در گروه های حقوق بشری فعالیت میکنند.بنام زنان و دفاع از آزادی زنان ایران، کنفرانس و سمپوزیوم برگزار میکنند.اما دریغ از آنکه خود ذره ای به آن اعتقاد و التزام عملی داشته باشند!

بمناسبت ۸ مارس (روز جهانی زن) و خشونت طلبی های مریم رجوی 17 اسفند 1393

بمناسبت ۸ مارس (روز جهانی زن) و خشونت طلبی های مریم رجوی

مگر مسعود رجوی با تشویق و پیگیری خودت به زنان مجاهد تجاوز جنسی نکرد و آنرا”رقص رهایی و ناموس ایدئولوژیک” نام نداد؟ هزاران ستم و جنایت دیگر هم توسط شما انجام گرفت که در مقالات مختلف -من و سایر جداشدگان- افشاء کردیم و اکنون در این فرصت و مطلب نمی گنجد که به آن اشاره کنم… و چیزهای دیگری که در آینده با فرار دیگر زنان از تشکیلات شما افشاء خواهد شد…

تشکیل حرمسرا و نمایش ۸ مارس مریم رجوی 16 اسفند 1393

تشکیل حرمسرا و نمایش ۸ مارس مریم رجوی

این زن جنگ افروز و سرکوبگر (که یک قلم، مثله کردن صد زن مجاهد، تشکیل حرمسرا برای مسعود رجوی و قتل چندین زن را در پرونده سیاه خود داشته و تعدادی زن و دختر را هم به خودسوزی و خودکشی کشانیده) هیچ پایگاه اجتماعی در داخل ایران ندارد و دچار ریزش شدید هواداران خارج کشوری هم گردیده، هرگز نخواهد توانست با چنین نمایش هایی به مردم فریبی مشغول شود، اما طبعاً هنوز کسانی هستند که در خارج ایران با هر شعر و شعاری مجذوب شده و در دام می افتند. همچنانکه تعدادی از اروپائیان هم که هنوز از ماهیت فرقه ای (و ضدزن) او مطلع نیستند در این باتلاق گرفتار می شوند.

حرف اضافه فرقه رجوی در خصوص حقوق بشر 14 اسفند 1393

حرف اضافه فرقه رجوی در خصوص حقوق بشر

کسانیکه در شکنجه گاه های شما توسط شکنجه گرانی همچون مهدی ابریشمچی حسین ابریشمچی مرتضی اسماعیلی حمید یوسفی سپیده ابراهیمی اسدالله مثنی و…. از شدت شکنجه از پا درآمدند و از بین رفتند و اجسادشان را شبانه در بیابانهای اشرف چال کردید به چه جرمی این حکم را برایشان در نظرگرفتید؟! همگی آنها تنها یک جرم داشتند و آن این بود که فرقه تروریستی شما راقبول نداشتند

زن در ایران یا زن در فرقه ی رجوی؟ کدام یک به دنبال آزادی یواشکی است؟ 13 اسفند 1393

زن در ایران یا زن در فرقه ی رجوی؟ کدام یک به دنبال آزادی یواشکی است؟

مطالعه ی مصاحبه و خاطرات زنان جدا شده از این فرقه، گواه ظلمی است که طی چنددهه بر زنان عضو فرقه ی رجوی رفته است. ظلمی که نه تنها شامل حجاب و حتی پوشش اجباری یعنی یونیفرم ها و روسری های یک شکل و یک رنگ می شد، بلکه ازدواج و طلاق اجباری، کار اجباری، گزارش روزانه ی افکار و رؤیاها به صورت اجباری، شرکت اجباری در نشست های شستشوی مغزی، بیرون آوردن رحم و نهایتاً رابطه ی جنسی اجباری با شخص مسعود رجوی… را نیز در بر می گیرد.

blank
blank
blank