گزارشی از سخنرانی دکتر مسعود بنی صدر در دانشگاه لندن
روز شنبه 5 ماه مه 2007، دکتر مسعود بنی صدر نویسنده و عضو سابق سازمان مجاهدین خلق، در یک سمینار یکروزه در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه لندن شرکت نمود و حول موضوع استفاده از فلسفه شهادت در فرقه های مذهبی به منظور انجام اعمال تروریستی به سخنرانی پرداخت.
پیام تبریک آقای سارکوزی رئیس جمهور منتخب فرانسه
بسیار مایل هستیم که تبریک صمیمانه خود را بمناسبت این انتخاب به شما و مردم فرانسه اعلام کنیم. برنامه ها و مواضع سیاسی شما در هنگام مبارزات انتخاباتی و همچنین در دوران وزارت در وزارت کشور فرانسه در مورد مسائل ایران، عراق و خاورمیانه حاکیست که در مبارزه با تروریسم و خشونت بسیار جدی هستید و ما به عنوان یک تشکل فرهنگی و حقوق بشری ایرانی از این امر بسیار خرسند هستیم.
خود سوزی یا شانتاژ فرقه ای
در وصف فرقه ها شنیده ایم که گاه اعضای عقل وهوش باخته،قربانیانی که شست وشوی مغزی را تامرحله مسخ شدن گذرانده اند به فرمان رهبر خود را به آتش می کشانند،درهمین خودسوزی های دسته جمعی فرقه ای رانباید فراموش کرد. معمولاً فرقه ها با خودسوزی ها اهدافی را دنبال می کنند،و ازاین اهرم بعنوان شانتاژ استفاده می کنند.درجریان دستگیری مریم رجوی(قجرعضدانلو)در پاریس خط خودسوزی اعضا علناً فعال شد که با انتقاد واعتراض جهانی مواجه گردید وخشم ونفرت مردم رابر علیه بدترین نوع شانتاژ فرقه مجاهدین برانگیخت،بطوری که رجوی ازتیم های خودسوزی خواست عملیات لورفته را متوقف کنند.
اظهارات نوری زاده درباره تمامیت خواهی سازمان مجاهدین
علی رضا نوری زاده بار دیگر در برنامه پنجرهای رو به خانه پدری نسبت به سرنوشت افراد مستقر در قرارگاه اشرف اظهار نگرانی کرد. نوری زاده با اشاره به سوابق سازمان مجاهدین و نقش تمامیت خواهی و مستبدانه این سازمان اظهار داشت:
گزارش کنفرانس خبری پاریس – قسمت پنجم
سوال من از اقای حائری است که در سال 2003 حدود 10 نفر از مجاهدین بطور سازمانیافته در خیابانهای پاریس به خاطر اعتراض به بازداشت مریم رجوی خودشان را سوزاندند و مجاهدین تمام خیابان را قرق کرده بودند و تعدادی می سوختند و فریاد می زدند و مسولین مجاهدین که خود سوزی ها را هدایت می کردند ایستاده بودند و تماشا می کردند، فقط بخاطر این که مریم رجوی چند روز یا چند ساعت زودتر از زندان آزاد بشود. رهگذررانی که آنجا بودند این صحنه ها را دیدند.
متن سخنرانی آقای رضا اکبری نسب در مراسم یاسر
با تشکر فراوان ازحضورسبز خانواده های داغداری که فرزندان دلبندشان درقرارگاه اشرف و دراسارت فرقه ی مهجورومرتجع رجوی درعراق گرفتارند وباسپاس ازاعضای انجمن نجات که با تلاش شبانه روزی خود، سبب نزدیکی و همدلی ما عزیز باختگان شده واین فرصت را فراهم نموده تا سروران حاضر درغم جانکاهی که برخانواده ی ما مستولی شده،شریک گشته ومرهمی برزخم عمیق وکاری ما باشند.
سخنرانی ابراهیم خدابنده در مراسم یادبود یاسر اکبری نسب
قبل از هر چیز لازم است فقدان مرحوم یاسر را به خانواده معظم اکبری نسب، به تمامی خویشان و آشنایان آن مرحوم، به شما خواهران و برادران حاضر در این مجلس و به انجمن نجات تسلیت بگویم و آرزو کنم که این واقعه ناگوار برای همه ما غم آخر باشد. بی انصافی است اگر بگوییم که یاسر خودکشی کرد یا خودسوزی کرد چرا که او فی الواقع یک قربانی بود که در آتش مطامع قدرت طلبانه رهبری سازمان مجاهدین خلق و مناسبات فرقه ای این سازمان سوخت و یا به بیان بهتر سوزانده شد و لذا مسئولین سازمان مسئول قتل او بوده و در این خصوص باید معرفی گردیده و پاسخگو باشند.
خودسوزی، انگیزه ها و پیامدها
شادی و پایکوبی تروریست های فرقه رجوی به جهت کشتار بیگناهان در فاجعه یازده سپتامبر سنخیت و همگونی تامل برانگیزی با خودسوزی افراد در قرارگاه اشرف دارد. ” نگارنده” پیشبرد خط خود سوزی افراد حاضر در قرارگاه اشرف از سوی رهبری فرقه تروریستی رجوی را می توان نوعی اعلام موجودیت مجدد فرقه تلقی کرد. با توجه به طرد و انکار این نوع رفتارهای غیر دموکراتیک و مغایر با روح و جوهره اعلامیه جهانی حقوق بشر، از سوی جوامع توسعه یافته و دموکراتیک به این نتیجه می توان رسید که انگیزه تشویق و وادار نمودن افراد قرارگاه اشرف به خودسوزی طی پروسه سیستماتیک مغزشوئی و الیناسیون کادرها و نیروهای تحت اسارت فرقه مجاهدین صرفا به دلیل بحران های درون تشکیلاتی ست
مراسم یادبود برای مقتول، یاسر اکبری نسب
روز گذشته مراسمی از طرف دفتر انجمن نجات آذربایجان شرقی و خانواده اکبری نسب در تبریز برگزار گردید، این مراسم به عنوان یادبودی برای قتل فرزند این خانواده، مرحوم یاسر اکبری نسب که در تابستان سال 1385 اقدام به خودسوزی نموده بود برگزار شد تا ضمن اطلاع رسانی به خانواده دردمند یاسر در باره جنایتکارانی که با تمسک به مغزشویی او را به قتل رسانده اند، مقدمات شکایت به نهادهای حقوق بشری و سیاسی نیز فراهم آید.
فراخوان فوری: زندگی اعضای سازمان مجاهدین خلق در خطر است
اخبار جدیدا رسیده از داخل قرارگاه اشرف، قرارگاه سازمان مجاهدین خلق در عراق، حاکی است که از اعضای سازمان خواسته شده است تا جهت داوطلب شدن برای اقدام به خودسوزی نام نویسی کنند. این واقعه قطعا میتواند در صورتیکه نادیده گرفته شود به فاجعه ای بزرگ منجر گردد. صبح روز جمعه 15 سپتامبر 2006 آقای یاسر اکبری نسب، که سالها قبل از آلمان به عنوان یک جوان به سازمان پیوسته بود، اقدام به خودسوزی در قرارگاه اشرف نمود. سازمان مجاهدین خلق خبر مربوطه را بعد از مدتی تأخیر اعلام کرده و مدعی شد که یاسر به عنوان یک عمل اعتراضی به تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج اعضای سازمان از عراق دست به این اقدام زده است.
دیدار با آقای رابرت لست،عضو هیئت اعزامی از وزارت خارجه انگلستان
روز پنج شنبه 6/7/85، اعضای کانون هابیلیان، در ادامه ی ملاقات با اعضای هیئت های سیاسی، با آقای رابرت لست و خانم سارا کلایتون، به نماینده گی از هیئت وزارت خارجه انگلیس دیدار و گفتگو نمودند.در این دیدار آقای مهدی ملازاده، مسئول کمیته حقوقی کانون هابیلیان با تشریح اهداف و عملکرد یک ساله کانون،اسناد و مدارکی را در اختیار ایشان گذارد و پس از پاسخگویی به سئولاتی که در باره فعالیتهای کانون وجود داشت، گفت: مسئله تروریسم و سخن گفتن با سلاح و قتل و کشتار بی گناهان برای پیشبرد اهداف سیاسی چیزی است که در کشور ما ایران از ابتدای پیروزی مردم ایران در سال 1979 توسط گروه های قدرت طلب و بی پشتوانه مردمی اعمال شده و باعث قربانی شدن شانزده هزار شهروند بی گناه ایرانی اعم از مقامات دولتی و مردم عادی گردیده است.
اعتراض به شرایط کشنده در فرقه مجاهدین
چهار روز از خودکشی یاسر اکبری نسب 26 ساله، از اعضای سازمان مجاهدین در پادگان اشرف می گذرد و تا کنون فرقه مجاهدین با عکس العمل های مختلف و بی سابقه سعی در مخدوش کردن اصل واقعه دارد. خودسوزی یاسر اکبری نسب واقعیت داشته و متاسفانه انجام گرفته ولی دلیل آن بواسطه برخوردهای فرقه مجاهدین با این حادثه کاملا مشکوک و غیر عادی می باشد.