جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵
استراتژی جدید امریکا و جایگاه مجاهدین 25 دی 1385

استراتژی جدید امریکا و جایگاه مجاهدین

به‎ نظر می‎رسد که شعر و شعارهای اولیه‎ی جنگ‎طلبان امریکایی در‎باره‎ی گسترش دموکراسی در منطقه‎ی خاورمیانه، موضوعی است که حتی دولت‎مردان شکست خورده‎ی امریکایی نیز حوصله‎ی تکرار آن را در سخنرانی‎ها و اظهارات‎شان ندارند و صرفاً همین‎که بتوانند ژست پیروز بگیرند آنها را اقناع می‎کند. از ابتدا هم ترسیم هدفی با عنوان”گسترش دموکراسی” یک شعار توخالی بیش نبود و آنچه برای نئومحافظه‎کاران اهمیت داشت، تحمیل آقایی و هژمونی امریکا بر مردم و کشورهای منطقه و چنبره زدن بر روی منابع نفتی بود.

بوی کباب و حاشیه نشینان مجاهدین 20 دی 1385

بوی کباب و حاشیه نشینان مجاهدین

سفسطه ها و صغرا کبرا چیدنهای آقای نباتی یکی از پادوهای نان به نرخ روز خور، در روزگاری که مجاهدین بدلیل از دست دادن پایگاه مادی ومعنوی خود «عراق روزگار صدام » دیگرسر قفلی مصونیت درامان ماندن ازعواقب اعمال و مواضع غیرمسئولانه ای که گاه همراه با حملات فیزیکی به مخالفینشان بود را ندارند. ازبد حادثه به امثال آقای نباتی نیازمند شدند، تا جای که دربسیارازمواقع دست به گران فروشی هم می زنند، ایشان بدنبال کارنوال پرهیاهو وجنجال تبلیغاتی مجاهدین برسر حکم دادگاه شورای اروپا، که براساس سیاست گرفتن امتیاز با اهرم فشارمجاهدین، به این امید که طرف حساب مقابل را با فرستادن این پیام وادار به عقب نشینی کنند.

نامه سرگشاده محمد حسین سبحانی به آقای مسعود رجوی 12 دی 1385

نامه سرگشاده محمد حسین سبحانی به آقای مسعود رجوی

دو نامه اخیر شما را که در دو هفته گذشته بعد از گذشت سه سال و نیم لب گشوده اید، چندین بار مطالعه کردم. نمیدانم از کجا آغاز کنم؟ با مطالعه آنها،بویژه پیام دوم شما، یکبار دیگر از تلف شدن سال ها عمر و جوانی خود، خانواده ام و همه عزیزانی که تحت تاثیر من به این سازمان پیوستند، اظهار تاسف کردم. اما از سوی دیگر دچار شعف و غرور هستم که به”خشونت” با صدای بلند” نه” گفتم و بهای آن را نیز با بیش از هشت سال زندان انفرادی در محلی که شما آن را باصطلاح”شهر شرف” می خوانید، و همچنین بیش از یک سال ونیم در زندان های مخابرات و ابوغریب متعلق به همرزم و شریک سابقتان صدام حسین پرداختم.

محک ناتوانی‎های مجاهدین 05 دی 1385

محک ناتوانی‎های مجاهدین

سازمان مجاهدین خلق دو خواسته‎ی عمده از کشورهای غربی که درگیر با سیاست‎های ایران می‎باشند، داشته و همواره با تأکید آن را مطرح نموده است. در بیست‎وپنج سال گذشته به تناوب و بنا بر موضوعات مختلف، درخواست بررسی پرونده‎ی ایران در شورای امنیت ملل متحد و تحریم ایران را مطرح نموده است.خواست دیگر آنان، مربوط به خارج ساختن نام آنان از لیست گروه‎های تروریستی می‎شود که قدمت کمتری داشته و به زمانی برمی‎گردد که امریکا و اتحادیه‎ی اروپا آنها را در لیست گروه‎های تروریستی قرار داده‎اند.

مجاهدین بازنده اصلی انتخابات آمریکا 27 آبان 1385

مجاهدین بازنده اصلی انتخابات آمریکا

طی سه سال ونیم گذشته مجاهدین برای طرف حساب قرارگرفتن با بخشی از دولت آمریکا شامل نئومحافظه کاران از هیچ تلاشی رویگردان نبودند وازتحویل سلاح های خود بشکل داوطلبانه در عراق گرفته تا جاسوسی اتمی در اروپا همه وهمه برای این منظور صورت میگرفت که راهی برای خروج از بحران فراگیر کل ساختار مجاهدین و رهبری اش پید اشود.

نامه کانون آوا به آقای لرد فریزر 13 خرداد 1385

نامه کانون آوا به آقای لرد فریزر

طی دیدار شما با مریم رجوی که خودش را رییس جمهورمادالعمرو برگزیده میخواند، به نقل از شما در نشریه مجاهد شماره 803 به تاریخ 15 می 2006عنوان شده است که: مجاهدین خلق یک گروه تروریستی نیستند و از سوی شما مطرح شده است که از راه حل سوم مریم رجوی حمایت میکنید، آیا شما میدانید، ترجمه دکترین راه حل مریم رجوی یعنی: بمباران هوایی ایران توسط ارتش آمریکا وسپس حمله زمینی ارتش آزادیبخش بعد از مسلح شدن و ورود به خاک ایران از خاک خارجی یعنی عراق.

استقرار تعدادی از مجاهدین در کاخ سابق صدام در بصره 04 اردیبهشت 1385

استقرار تعدادی از مجاهدین در کاخ سابق صدام در بصره

منابع امنیتی جنوب عراق از استقرار تعدادی از نیروهای مجاهدین تحت حمایت نظامیان آمریکایی در بصره خبر می‌دهند. این تعداد از نیروهای مجاهدین که آمار دقیق آنها اعلام نشده است در کاخ سابق صدام در بصره که در ساحل رودخانه قراردارد، ‌اسکان داده شده اند و اسکورتی از نظامیان آمریکایی آنان را همراهی می‌کند. در سه سال گذشته نیروهای انگلیسی در این کاخ مستقر بوده‌اند. حضور این عده از سازمان مجاهدین در بصره همزمان با نیروهای موسوم به یگان ارتش کثیف آمریکا نزدیک مرز شلمچه ایران صورت می‌پذیرد.

عوام‎فریبی، آخرین راه حامیان مجاهدین 19 فروردین 1385

عوام‎فریبی، آخرین راه حامیان مجاهدین

ریموند تنتر که 22 سال پیش یکی از مشاورین شورای امنیت ملی دولت ریگان بود و بنا بر رسم سیاست‎مداران امریکایی که بعد از بازنشستگی به کارهای پرسود تجاری می‎پردازند، چند سالی است به استخدام گروه تروریستی مجاهدین در آمده، در مصاحبه با شبکه‎ی تلویزیونی الجزیره با یک دروغ آشکار مدعی شد که در واشنگتن، درخواست‎هایی برای حمایت از گروه تروریست و بدنام مجاهدین در برابر ایران وجود دارد!

از وین چه خبر 15 بهمن 1384

از وین چه خبر

اخبار داخل جلسه آژانس بین المللی را که تقریبا همه خبرگزاری ها دنبال می کنند و نیازی به تکرار نیست اما آنچه که احتمالا آنها دنبال نمی کنند بدین شرح است: درحالی که امروز…”سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست اضطراری شورای حکام گفت: دولت متبوع من از تمام تلاشها برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز دیپلماتیک درباره ایران حمایت می‌کند…”

افشای بخش دیگری از توطئه مجاهدین علیه سوریه 30 آذر 1384

افشای بخش دیگری از توطئه مجاهدین علیه سوریه

در مقالۀ کالبدشکافی یک درخواست که در تاریخ 22/9/1384 بر روی سایت ایران‎دیدبان قرار گرفت، یادآور شدیم که: « اکنون و پس از شکست تمام فریبکاری‎های این دار و دسته و بی‎نتیجه بودن این دخیل بستن‎ها، بقایای رجوی نقش جدید خود در توطئۀ اسراییل علیه لبنان و سوریه را بر عهده گرفته‎اند و با تحریکات هماهنگ با اسراییل برای حملۀ امریکا به سوریه، می‎کوشند آتش جنگ را در منطقه مشتعل نگه دارند. رویکردی که در آینده بیشتر افشا خواهد شد و از هم‎اکنون علائمی از آن، خود را نشان داده است. »

blank
blank
blank