عقب نشینی و اخراج مفتضحانه فرقه رجوی از سنگر استراتژیک اشرف – قسمت اول
با توجه به اینکه پادگان اشرف درطی سالیان بعنوان نماد و ظرف تشکیلاتی فرقه رجوی تلقی میشد و درحقیقت رجوی ها تمامی سرمایه های مادی ومعنوی خود را دراین پادگان متمرکز کرده بودند با عقب نشینی و اخراج اولین گروه، یک ضربه سخت بر پیکر تشکیلات پوسیده رجوی وارد می شود.چرا که سرکردگان این فرقه علیرغم تمامی شعارها در حفظ اشرف به هرقیمت بالاخره مجبور به عقب نشینی از تمامی این شعارها شدند
وزیر دادگستری عراق: تصمیم این کشور برای انتقال مجاهدین کاملا داخلی است
وزیر دادگستری عراق در پاسخ به اظهارات نسنجیده صالح المطلک معاون برکنار شده و فراری نخست وزیر این کشور، تصمیم اخراج مجاهدین از عراق را موضوعی کاملا داخلی دانست. «حسن الشمّری» وزیر دادگستری عراق با اعلام شگفتی از سخنان اخیر صالح المطلک معاون برکنار شده و فراری نخست وزیر مبنی بر نقش ایران در اخراج مجاهدین تأکید کرد: این اقدام در پی توافقنامه امضا شده میان دولت عراق و سازمان ملل به اجرا گذاشته شده است.
درخواست عراق از اتحادیه اروپا برای پذیرش مجاهدین
«محمد شیّاع السودانی» وزیر حقوق بشر عراق در دیدار با خانم «یانا هیباشکوا» سفیر اتحادیه اروپا خواستار همکاری اروپا در پذیرش پناهندگی اعضای گروه تروریستی مجاهدین شد.سفیر اتحادیه اروپا نیز از تلاشهای دولت عراق به خاطر تعامل مطلوب با سازمان های بین المللی در پروسه اخراج اعضای مجاهدین قدردانی کرد.
خروج از عراق، شرط حذف مجاهدین از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد خروج مجاهدین از پادگان اشرف و تعطیلی این پادگان عامل مهمی برای تصمیم گیری دولت آمریکا برای خروج نام این گروه از فهرست سازمان های تروریستی خواهد بود.روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از مقامی دولتی در آمریکا نوشت، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان اخیر خود توضیح بیشتری ارائه نکرد اما به نظر می رسد این سخنان اخطاری جدی است به این گروه تروریستی که با دولت عراق همکاری بیشتری کند.
مسئول بلند مرتبه سابق سازمان مجاهدین خلق به سؤالات پاسخ میدهد
نهایتا در مرحله آخر این سیستم مانیپولاسیون ذهن، آنان از من خواستند تا خودم، هویتم و شخصیتم را هم طلاق بدهم؛ من سعی کردم و بخش بزرگی از آنرا هم واگذار نمودم، ولی دیگر بیشتر از آن نمیتوانستم و لذا فرار کردم. صادقانه بگویم ادعاهای دیگران را که میگویند آنان به فلان درک و بهمان شناخت رسیدند را نمیفهمم و نمیتوانم قبول کنم، چرا که فکر میکنم کسانی که تحت مانیپولاسیون ذهن در یک فرقه مخرب هستند هیچ شانسی برای دیدن واقعیات ندارند و هیچ درکی نسبت به آنچه که میگویند و انجام میدهند نمیتوانند داشته باشند
کمپ موقت ترانزیت، طناب دار مجاهدین
مجاهدین بخوبی میدانند کسانی که در حال حاضر در کمپ موقت ترانزیت بسر میبرند دیگر هیچ عضویتی در تشکیلات مجاهدین نداشته و صرفا”پناهجویانی” هستند که مثل هر کمپ پناهندگی دیگر در سراسر دنیا منتظر رسیدگی به وضعیت شان توسط کمیساریای عالی پناهندگان هستند. بنابراین هرچه زمان میگذرد کمپ موقت ترانزیت نیز در عراق به عنوان یک کمپ پناهندگی رسمیت بیشتری پیدا میکند و مجاهدین هم باید بیشتر به قوانین آن تن دهند و این همان طناب داری است که مدتهاست در انتظار مجاهدین بوده که از این سرنوشت محتوم گریزی نیست.
اینترپل حکم بازداشت ۱۲ تن از سرکردگان مجاهدین را صادر کرد
اداره پلیس استان دیالی اعلام کرد: حکم بازداشت ۱۲ تن از سرکردگان گروه تروریستی مجاهدین توسط پلیس بین الملل (اینترپل) صادر شد. بر پایه این خبر یک منبع آگاه در خصوص این اقدام پلیس بین الملل گفت: این احکام به استناد برخی فعالیت های غیر قانونی سرکردگان مجاهدین از جمله آدم ربایی صادر شده است.
عقب نشینی آمریکا از عراق و از دست رفتن پشتوانه مجاهدین
نشریه”دی سایت” در مطلبی نوشت: حدود 3400 نفر از اعضای گروه مجاهدین در سالهای 1980 در کمپ اشرف(که اخیرا به عراق جدید تغییر نام داد) در عراق در امنیت زندگی می کردند. نویسنده در ادامه به وضعیت بد ساکنان کمپ اشرف پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور و ازبین رفتن امنیت آنها اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: راه سخت و سراسر رنج ساکنان اردوگاه اشرف در عراق تازه شروع شده است. با بازگشت نیروهای آمریکایی از عراق ساکنان این اردوگاه نیز با بی توجهی حکومت عراق روبرو شده اند.
بررسی پناهندگی پنجاه تن از مجاهدین توسط بریتانیا
بریتانیا موافقت کرده است تا شرایط حدود پنجاه تن دیگر که قبلا پناهنده انگلستان بوده اند را بررسی کند. این افراد در حال حاضر مدارک معتبر مسافرتی ندارند. این بررسی البته زمانی انجام خواهد پذیرفت که کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل با بررسی وضعیت افراد بر آورد خود از وضعیت پناهندگی این افراد را ارائه دهد. بریتانیا قصدی برای ارائه فرصت به بقیه افراد مستقر در کمپ اشرف یا کمپ ترانزیت (لیبرتی) برای مهاجرت به این کشور را ندارد.
اسطوره پنداری مجاهدین نافی ذهن دموکراتیک
مسعود رجوی و مجاهدین در باتلاق اشرف گیر افتاده اند. خروج ناگزیر بردگان فکری مستقر در اتوپیای خیالی و دروغین اشرف و انتقال آنان به کمپ موقت ترانزیت و فضای آزاد که امکان و زمینه دیالوگ با دنیای پیرامونی برای عناصر مجاهدین میسر خواهد شد این روزها همچون کابوسی ست که خواب راحت را از مسعود رجوی و سایر رهبران فرقه ی مجاهدین ربوده است.
علیرضا رحمانی در مسیر اشرف به کمپ ترانزیت موفق به فرار شد
من علیرضا رحمانی بدین وسیله جدایی خودم را از فرقه رجوی اعلام می کنم و از این که توانستم در فرصت پیش آمده آزادی خودم را بدست آورم بی اندازه خوشحالم و خدا را شکر میکنم. در تشکیلات فرقه رجوی حق حتی آزاد اندیشیدن هم نداشتم و دائم تحت فشار و شکنجه روحی و زیر شدیدترین نوع تفتیش عقاید با نام عملیات جاری بودم و الان احساس میکنم عشق به زندگی و رهایی که طی ده سال در وجودم مرده بود دوباره زنده شده
دوران ما بعد اشرف
رجوی در دسته بندی های سیاسی به یارگیری های جدید روی آورده و بیشتر از سیاستمداران اروپایی، به سیاست بازان امریکایی و اسرائیلی روی آورده است. رجوی باور دارد؛ کشورهای اروپایی مجبور به تابعیت از جهت گیریهای آمریکا هستند. به هر حال و با هر کم و کیفی؛ کمپ اشرف بسته خواهد شد. و با تخته شدن درب اشرف؛ رجوی یکی از پایه های استراتژی خود را از دست خواهد داد. کشورهای اروپایی و غربی محل عمده تمرکز فیزیکی مجاهدین خواهد بود.

