برخی کشورها در تلاش برای استمرار حضور مجاهدین در عراق هستند
شاکر الدراجی از اعضای ائتلاف دولت قانون و نماینده مجلس عراق در گفتوگوی مطبوعاتی ضمن انتقاد از تلاش برخی کشورها به منظور استمرار حضور گروه مجاهدین در این کشور نسبت به ادامه این دخالتها هشدار داد.وی ادامه داد: کشورهای زیادی از جمله برخی دولتهای همجوار تلاش میکنند تا از طریق وارد کردن فشار بر سازمان ملل متحد گروه مجاهدین را برای مدت طولانی تری در عراق باقی نگاه دارند.
مواضع شخصیتهای عراقی در قبال جانبداری”بان کی مون” از مجاهدین
گروههای مختلف عراق ضمن محکوم کردن اظهارات جانبدارانه دبیرکل سازمان ملل از گروه مجاهدین و درخواست برای تمدید حضور این گروه در خاک عراق اعلام کردند که این گروه تروریستی که مولود آمریکا و اسرائیل است، بایدهرچه زودتر خاک عراق را ترک کند.آنها گفتند: این اظهارات بیشتر در چارچوب اظهار نظر سیاسی می گنجد تا انسانی. بویژه این که این اظهارات پس از آن صورت گرفت که این سازمان از فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا حذف شد. این امر نیز بیانگر تلاش موجود برای سوء استفاده از این سازمان برای اجرای طرحهای خارجی در داخل عراق است.
دانایی فر: رهبران مجاهدین بدنبال درگیری و خشونت هستند
“حسن دانایی فر” سفیر کشورمان در بغداد با حضور در نشستی در خبرگزاری مهر در پاسخ به خبرنگار این رسانه درباره پرونده مجاهدین اظهار داشت: دولت عراق رسما اعلام کرده است مجاهدین یک گروه تروریستی هستند و بغداد معتقد است آنها باید خاک عراق را ترک کنند البته این کشور ملاحظاتی هم دارد.وی با بیان این مطلب افزود: از جمله ملاحظات دولت عراق این است که حتی المقدور پرونده مجاهدین به صورت انسانی و دور از درگیریهای طرفین دنبال شود که ما احساس می کنیم رهبران این مجموعه تروریستی تمایل دارند این موضوع به خشونت کشیده شود.
رهبران مجاهدین حقوق انسانی ما را در کمپ اشرف نقض کرده اند
با توجه به این واقعیت که تعداد زیادی از اسیران خواهان ماندن در زیر یوغ رجوی نیستند اما سران فرقه از خروج انها ممانعت میکنند وهیچکس خبردار نشد که بر سر ناراضیان در زندانهای رجوی چه گذشته وصدای آنان نیز به جایی نمی رسد واز این بابت سران فرقه با خیال راحت هر بلایی میتوانند سرناراضیان میآورند.
هزاران تبریک به خانواده ها…
… ” حماسه پایداری” که رجوی می گفت، در حقیقت پایداری و وفاداری چنین خانواده هایی است. کم نیست از این نمونه ها، مادری می گفت هر وقت دلم هوای پسرم را می کند، کتاب قرآن را در بغلم گرفته به کوه و بیابان می روم و اسم پسرم را که سالهاست ندیدم آنقدر فریاد می زنم تا از خود بی خود می شوم! مادران و خواهرانی را این بار پشت سیاج های اشرف دیدم که اسم پسرشان را صدا زده و زجه می زدند! و التماس می کردند…
اگر کوهها بجنبند”اشرف” زجا نخواهد جنبید!
همگان دیدیم که کوهها نجنبیدند، اما اشرف جنبید. آیا باز هم می خواهی سر خودت شیره مالیده و مثل کبک سرت را در برف فرو کرده و فکر کنی هیچ خبری نیست! مردک! تو را چه به سیاست و رهبری.از اول هم کرسی رهبری را به ناحق و با بزدلی در زندان شاه و فرار از اعدام و لباس زن پوشیدن و به خارج رفتن، غصب کرده بودی! و سالها در اشرف با تمام مفت خوری از خون بچه های پاک ایران زمین ارتزاق کردی و زن پرستی کردی.
حرمسرای” مسعود رجوی” به خرابه تبدیل شد!؟
زمانی بوده که” مسعود رجوی” غرق در رویای دروغینش، زنانی بی دفاع را در سالنهایی سربسته به رقص و پایکوبی و اثبات باصطلاح وفاداریشان به رهبر، وا می داشته است، اما حالا چه؟ آیا باز می تواند دست به اعمال کثیف گذشته خود بزند،مسلماً که نه، امروز در حالی شاهد فروپاشی”اشرف” و حرمسراهای مسعود هستیم که اختناق حاکمیت او ترک برداشته و فرو ریخته است و بزودی شاهد رسوائی بیش از پیش او در جهان خواهیم بود
شعار این بچه ها کجایند، چرا به ملاقات نمی آیند؟
رهبران فرقه سازمان مجاهدین و یا فرقه های دیگر در بن بست، تنها راه را قتل عام خودشان می بینند که با تحریک نفرات و بی قانونی در کشور میزبان بتوانند هدف خودش را که همان خودکشی جمعی نفرات است محقق سازند. ولی مسعود رجوی، رهبر این فرقه می داند که دیگر نفرات داخل را نمی تواند برای خودکشی تحریک کند به همین خاطر به ایجاد بی قانونی در کشور عراق زده تا دولت عراق را مقصر نشان دهد.
گفتگو با عین الله شعبانی از رها شده های اخیر فرقه رجوی – قسمت سوم
حضور خانواده ها از سال 88 در پشت درب اشرف چه پیامی برای افراد داخل اشرف داشت؟ رجوی در نیمه اول سال 88 با ایجاد درگیری با عراقی ها باعث مسئله داری بیشتر همه افراد شد که برای پاسخ به آن مجبور به فشار تشکیلاتی بیشتر شد ولی آمدن خانواده ها فشار مضاعفی به رجوی آورد و اعلام کرد اینها مزدوران اطلاعات رژیم ایران هستند یعنی خانواده ها را عوامل اطلاعات خواند اینجا بود که افراد نسبت به دیدگاه رجوی به خانواده مسئله دارتر شدند
آمادگی ۱۶۲۰ عضو گروه مجاهدین برای بازگشت به ایران
حسن داناییفر سفیر ایران در عراق، در خصوص آخرین وضعیت اعضای گروه تروریستی مجاهدین گفت: پرونده مجاهدین یک پرونده فعال است که در حال پیگیری و پایان یافتن میباشد، لذا هر لحظه باید منتظر اخباری در رابطه با پایان یافتن این موضوع باشیم. سفیر ایران در عراق با بیان اینکه ۸۳۰ نفر از اعضای این گروه پاسپورت کشورهای اروپایی را دارند و کشورهای مربوطه باید آنها را بپذیرند، خاطرنشان کرد: نماینده سازمان ملل اعلام کرده که ۱۶۲۰ نفر از آنها برای بازگشت به ایران اعلام آمادگی کردند
آمادگی ۷۵۰ عضو مجاهدین برای بازگشت بە ایران
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از اعلام آمادگی ۷۵۰ عضو گروه تروریستی مجاهدین برای بازگشت به ایران خبر داد و گفت: استقبال نظام ایران از اعضای سازمان تروریستی مجاهدین شامل سرکردگان این گروه نخواهد شد. دانایی فر تصریح کرد: در دیدارهایی کە نمایندە سازمان ملل با اعضای این گروه در اردوگاە اشرف داشتە است، اکثر اعضای این گروه برای بازگشت بە ایران اعلام آمادگی کردەاند اما سرکردگان تروریست این گروه اجازە خروج از اردوگاە را بە آنها ندادە و این اعضا را بە نحوی گروگان گرفتەاند.
قطر مقصد بعدی مجاهدین بعد اخراج نخواهد بود
نماینده دولت قطر در شورای حقوق بشر ژنو، گفت: قطر مقصد بعدی مجاهدین بعد از اخراج نخواهد بود. نماینده دولت قطر در شورای حقوق بشر ژنو با بیان اینکه کشورش همواره بر حسن همجواری با کشورهای همسایه پایبند است، گفت: قطر مقصد بعدی مجاهدین بعد از اخراج نخواهد بود.وی در پاسخ به این سؤال که مردم قطر تا چه اندازه از مجاهدین شناخت دارند، گفت: قطریها کاملاً درباره این گروه تروریستی اطلاعات و شناخت دارند و به هیچ وجه به این گروه اجازه نخواهند داد در روابط بین قطر و ایران تاثیر منفی بگذارند.

