فرقه رجوی و فروپاشی هزاران خانواده

فرقه رجوی بعد ازشکست ازپیش مشخص ومحتوم عملیات فروغ جاودان که علیرغم پشتیبانی کامل رژیم بعث عراق کم ترین حاصلی غیرازکشته شدن ده ها هزارایرانی را درپی نداشت وجودعلاقه وارتباطات خانوادگی بین افراد خود را دلیل این شکست تلقی نمود! ولذا دراین راستا طرحی را تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک برای فروپاشی خانواده ها در دومرحله دردستورکارخود قرارداد.

فرقه رجوی بعد ازشکست ازپیش مشخص ومحتوم عملیات فروغ جاودان که علیرغم پشتیبانی کامل رژیم بعث عراق کم ترین حاصلی غیرازکشته شدن ده ها هزارایرانی را درپی نداشت وجودعلاقه وارتباطات خانوادگی بین افراد خود را دلیل این شکست تلقی نمود! ولذا دراین راستا طرحی را تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک برای فروپاشی خانواده ها در دومرحله دردستورکارخود قرارداد.

مرحله اول انقلاب ایدئولوژیک درسال 1991 جدایی فرزندان ازخانواده ها.

دراین سال فرقه رجوی درراستای پیاده نمودن مرحله نخست 1700 کودک زیرهجده سال (ازنوزادان شش ماهه تا نوجوانان 12 ساله) را بادستورتشکیلاتی از پدرو مادرهایشان به زورجداکرد وآنها را بعنوان کودکان بی سرپرست به اروپا و کانادا قاچاق نمود.

تعدادی از این کودکان دراختیارسازمانهای نگهداری از کودکان بی سرپرست وتعدادی دراختیارافرادی که ازسازمان جداشده ولی همچنان دراروپا وکانادا ازپشتیبانان این فرقه محسوب می گردیدند قرارگرفتند و تعداد 150 تن ازاین کودکان (سنین بالاتر) نیز دریکی ازمقرهای این فرقه درآلمان (شهرکلن- محله میشه نیش وایدن) تحت نام پایگاه ژیلا موسوی نگهداری می گردیدند.

بنابرخاطرات یکی ازکسانی که دراین قرارگاه خدمت می نموده نوجوانان زندگی دراین محل همانند یک پایگاه نظامی بود و کودکان ونوجوانان هرروز صبح زود ازخواب بیدارمی کردند تا درمراسم سرود خوانی وبرافراشتن پرچم سازمان وخواندن سرود جمعی شرکت نمایند! آنها همچنین هرروز موظف بودند تا دربرابرعکس سرکرده فرقه تعظیم نموده وایشان را عمو مسعود و زنش را خاله مریم خطاب نمایند.. این پرورشگاه ایدئولوژیک توسط چند خانم ازجمله طیبه رحمانی_ منصوره داداش زاده و مریم هژبر از حلقه بگوشان رهبری فرقه اداره می شد.

درواقع فرقه رجوی با نگاهداری و تربیت خاص خود دراین پایگاه ها این افراد را جهت انتقال به عراق آماده می نمود وهرزمان که سن این کودکان ونوجوانان به هجده سال تمام می رسید دوباره آنها را به اردوگاه های فرقه درعراق قاچاق می کردتا بعنوان نیروی جوان مورد بهره برداری قرارگیرند.

فاطمه- یاسر وموسی اکبری نسب سه تن ازاین افراد می باشند که فرقه رجوی یاسروموسی را به عراق برد ولی علیرغم همه تلاش ها ودام گزاریها موفق به ربودن فاطمه وکشانده اوبه اسارتگاه فرقه در عراق نگردید.*

(*) نگاه کنید به ماجرای توطئه فرقه رجوی برای به دام انداختن فاطمه اکبری نسب درعراق ومصاحبه این خانم آگاه پس از ایستادگی وبه شکست کشاندن برنامه آدم ربایی فرقه رجوی درآن کشور.

مرحله دوم انقلاب ایدئولوژیک سال 1993 جدایی اجباری زن وشوهرها

  • برچسب ها

    تابو، در مناسبات مجاهدین خلق چیست؟ 30 خرداد 1405

    تابو، در مناسبات مجاهدین خلق چیست؟

    اولین بار که در بحث های ایدئولوژیک سازمان ، برای ما گفتند که : تابوی جنسی در رژیم خمینی، بالاترین ممنوعیت ها است، من دچار تناقض شدید شدم و اینکه این بحث واقعی نیست و اتفاقا در مناسبات سازمان این تابوی جنسی عینیت دارد. برای روشن شدن بحث اول باید به تعاریف رجوع کرد: در […]

    وقتی خانواده اعضاء مجاهدین قربانی می‌شوند 30 خرداد 1405
    فراتر از اسارت افراد

    وقتی خانواده اعضاء مجاهدین قربانی می‌شوند

    هنگامی که سخن از نقض حقوق اعضای سازمان مجاهدین خلق به میان می‌آید، اغلب ذهن‌ها به سمت محدودیت‌های فردی سوق پیدا می‌کند؛ محدودیت‌هایی همچون قطع ارتباط با خانواده، محرومیت از دسترسی آزاد به اطلاعات، ممنوعیت ازدواج و تشکیل خانواده، کنترل شدید زندگی شخصی و وابسته کردن کامل افراد به تشکیلات. اما واقعیت آن است که […]

    نگاهی به ممنوعیت عشق در مجاهدین خلق 12 خرداد 1405
    هویت فردی در برابر وفاداری تشکیلاتی

    نگاهی به ممنوعیت عشق در مجاهدین خلق

    چرا بعضی سازمان‌های فرقه‌گونه یا بسته همچون مجاهدین خلق یا به تعبیر منتقدان “فرقه رجوی” معمولاً با روابط عاطفی/عشق درون‌سازمانی مخالفت می‌کنند؟ تحلیل و بررسی تجربیات جداشدگان درباره مخالفت سازمان مجاهدین خلق با عشق و روابط عاطفی در مناسبات درونی‌شان بر اساس گفته‌های افرادی است که سازمان را ترک کرده‌اند و هدف آن ارائه دیدگاهی […]

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.