تلکس
تصمیم اتحادیه اروپا و فروپاشی مجاهدین
رهبران فرقه ی مجاهدین به خوبی واقفند که ناگزیرند علیرغم میل باطنی خود، بین دو انتخاب بدتر و بدترین، بدترین راه و مسیر را انتخاب کنند. خارج شدن نام مجاهدین از فهرست سازمان های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا انتخاب بدترین راه را برای رهبری مجاهدین تحمیل کرده است. چرا که قرارگاه اشرف برای دارودسته ی رجوی به مثابه ی ظرف استراتژیک و ایدئولوژیک قلمداد می شد و در نهایت برچیده شدن قرارگاه اشرف، چشم اندازی جز ریزش نیروها و تلاشی و اضمحلال فرقه ی مجاهدین را برای رهبران آن متصور نیست.
اقدام اروپا درباره مجاهدین حقوقی نیست
محقق آلمانی مسایل مجاهدین گفت: دلیل اتحادیه اروپا مبنی بر حقوقی بودن خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست گروههای تروریستی این اتحادیه صحیح نبوده و کاملا تشریفاتی است. این روزنامه نگار اظهار داشت تصمیم اتحادیه اروپا صرفا اقدامی سیاسی بود. زیرا هیچ نکته حقوقی جدیدی در آن وجود نداشت. وی با اشاره به اینکه،این گروه از طریق”گدایی” اعضای خود در سطح اروپا و گرفتن حق عضویت، پول زیادی جمع آوری کرده است،ادامه داد: این احتمال که آنان این پولها را از آمریکا و یا اسراییل دریافت کرده باشند را نیز نمی توان رد کرد.
سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است
اگر به رهبران این سازمان باشد انها هیچ کمکی به نیروهای خود بخصوص نیروهای با رده پایین تر در خروج از عراق نخواهند کرد و در نهایت انها را سرازیر ایران خواهند کرد. اگر هم بخواهد به خارج بفرستد شورای رهبری و مسئولین بالای خود را خواهد فرستاد و نه کس دیگر را. این را رهبران سازمان در بحبوحه جنگ با رژیم جمهوری اسلامی ایران بخوبی نشان دادند و حتی نیروهای جدا شده خود را دو دستی تحویل مقامات دولت صدام حسین میدادند
اقدام اتحادیه اروپا تاثیری بر تصمیم عراق ندارد
طارق حرب برجستهترین حقوقدان عراقی و رئیس انجمن فرهنگ قانونی عراق در رابطه با موضوع اخراج مجاهدین از عراق گفت: اتحادیه اروپا نام مجاهدین را از لیست تروریستها حذف کرد ولی تصمیم آنها به خودشان مربوط است و میتوانند هر تصمیمی بگیرند و کسی مانع آنها نخواهد شد. طارق حرب گفت: عراق برای خودش قانون دارد کسی که وارد خاک عراق میشود باید با پاسپورت وارد شود و سپس درخواست اقامت کند و در صورت موافقت حکومت عراق در عراق بماند در حالی که گروه مجاهدین خلق بصورت غیرقانونی در عراق استقرار یافته و اقامت دارند.
تعطیل شدن اشرف و وحشت خانم رجوی
واضح بود که علیرغم پایکوبی های ظاهری و در بوق و کرنا کردن پیروزی به خاطر در آمدن از لیست تروریستی اتحادیه اروپا، سرتاپای وجود این فرقه را لرزۀ فروپاشی و رسوایی بین المللی فرا گرفته است و تأثیرات و عواقب آن بزودی خود را نشان خواهد داد. واکنش اخیر فرقه برای به وسط کشیدن پای گروهی از وکلا و حقوقدانان به اسم کمیتۀ بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف، اولین گام جدی این فرقه برای جلوگیری از همین فروپاشی حتمی است.
موضوعی دردسرآفرین برای آمریکا
اما در حال حاضر توانایی سازمان مجاهدین خلق برای ماندن در عراق به ارادۀ آمریکایی ها بستگی دارد. با وجود اینکه نام این سازمان هنوز در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد، اما دولت بوش همواره از ارتش آمریکا برای محافظت از کمپ اشرف مجاهدین استفاده می کرد. گهگاه نیز شکایت هایی از سوی تهران و دولت عراق صورت می گیرد. تهران مدعی است که این گروه همواره در فعالیت های خرابکارانه در داخل ایران مشارکت دارد.
« بینه » ی مریم رجوی در ملبورن
درحقیقت رجوی جهت همکاری، بر نقطه ضعف افراد دقیق می شود و همواره ضعیف ترین ها را انتخاب می کند تا با متورم کردن عقده ی « جاه طلبی» و آماس « خودشیفتگی» شان، معتاد آنچه رجوی از کیسه ی خلق محروم عراق وزیر سرنیزه ی صدام حسین به حلقوم شان ریخته، فرزندان ما که هیج، زاده ی خود را هم به دریا و بیابان خواهند بیندازند.
نامه آقای سبحانی به وزیر خارجه فرانسه
سازمان مجاهدین بعد از سرنگونی رژیم صدام حسین و خلع سلاح اجباری توسط آمریکا در عراق، تمام تلاش خود را در چند گذشته در اروپا و آمریکا بر روی این مسئله متمرکز کرده بود که با بزک کردن چهره خشن و تروریستی خود از لیست گروه های تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا و کانادا و… خارج شود.بدین ترتیب متاسفانه وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که گروه مجاهدین خلق را از فهرست گروه های تروریستی خود به دلیل یک رای قضایی خارج کنند.
مدرکی مبنی بر تغییر ماهیت مجاهدین وجود ندارد
ریچارد ویتمن کارشناس مؤسسه چتم هاوس، اظهار داشت: از ابتدا سازمان MKO (سازمان مجاهدین خلق) به همان روشی که دیگر سازمانها در فهرست سازمانهای”ممنوع اعلام شده” قرار گرفته بودند، در این فهرست قرار داده شده بود و من چیزی را که دال بر تغییر در ماهیت این سازمان باشد و بتواند علت کنار گذاشته شدن این سازمان از این فهرست باشد نمیبینم و یک حلقه مفقود شدهای وجود دارد.
سوختگی دوباره رجوی
اکنون با پایان یافتن دوران ریاست جمهوری بوش و روی کار آمدن آقای اوباما بار دیگر تحلیل های رجوی غلط از آب در آمد چرا که طی این سالیان فرقه سعی کرد به آمریکائیها بقبولاند که بجای حمله به عراق باید به ایران حمله می کردند در این راستا یکی از اعضای خود بنام جعفرزاده را در کانال فاکس نیوز جناح جنگ طلب بعنوان مشاور و تحلیلگر مسائل ایران به خدمت ارباب فرستاد تا شاید غرب را متقاعد کند که تا قبل از پایان یافتن ریاست جمهوری بوش به جناح جنگ طلب بگوید که ایران یک تهدید به بالقوه است…
شورای بی محتوا رجوی ها
چرا مریم رجوی و اعوان و انصار شورایی اش از مسئله اصلی و روز فرقه که همان برچیده شدن قرارگاه اشرف و اخراج اعضای آن توسط دولت عراق می باشد، گذشتند و فقط با چند تحریف و تمجید از بیچاره گان اشرف به آن پرداختند و هیچ راه کار عملی را برای خروج یا تعین تکلیف نفرات خود ندادند؟آیا اعضای شورا پذیرفته اند که ایستگاه شرف و مقاومت آنان برچیده شود؟
مجاهدین خلق فرقه هستند
مجاهدین خلق اعضای ناراضی خود را شکنجه می کنند، آنها اقدامات تروریستی داشته اند و به لحاظ اعتقادی مارکسیست اسلامی می باشند و دهه 1960 نیز قتلهایی را انجام داده اند و سال 1979 در گروگانگیری سفارت امریکا در ایران شرکت داشتند و زمانی که قدرت خود را از دست دادند به عراق تحت حاکمیت صدام پناه بردند تا توسط آن دیکتاتور حفاظت شوند.