تلکس
خاطرات اسارت فواد بصری – قسمت دوم
با پذیرش قطعنامه، نفرات خیلی زیادی زن و مرد تحت پوش عملیات سرنگونی از خارج به عراق منتقل کردند در مقرها با کم بود جا مواجه بودند نفرات جدید شب ها در سالن غذا خوری استراحت می کردند. رجوی در رابطه با عملیات نشست توجیهی را در سالن اجتماعات برگزار کرد. در نشست گفت رژیم قطعنامه را پذیرفته وما هر چه زود تر بایستی به سمت ایران حرکت کنیم هماهنگی ها را با صاحبخانه (صدام) انجام دادم.
تسلیت انجمن نجات به مناسبت ایام محرم
انجمن نجات فرا رسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) را به تمامی مسلمانان تسلیت عرض می نماید.
مجاهدین از حضور اعضا در جامعه می ترسند
اما تاریخ ثابت خواهد کرد که ماندن مجاهدین درعراق بدون صدام در همان منطق و تحیلیهای سازمان مجاهدین چقدر برای مجاهدین سود آور است و ثابت خواهد کرد که اساسا ارزیابی سازمان مجاهدین از شرایط از یک تفکر سیاسی سرچشمه می گیرد یا از تفکر صرفا فرقه ای؟ تاریخ ثابت خواهد کرد که آیا سازمان مجاهدین هنوز در عقب ماندگی دست و پا میزنند و یا اینکه کاملا سررشته کار را از دست داده است؟
دولت عراق کنترل امنیتی اشرف را بر عهده خواهد گرفت
پس از به پایان رسیدن مهلت قانونی مجوز سازمان ملل برای حضور نیروهای خارجی، دولت عراق کنترل امنیتی اردوگاه اشرف را بر عهده خواهد گرفت و بر همین اساس سفارت آمریکا در بغداد به گروه تروریستی مجاهدین تضمین امنیتی داد. بیانیه سفارت آمریکا در عراق که در روز دوشنبه منتشر شد تاکید میکند: پس از آنکه توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن در اول ژانویه 2009 اجرایی شود، دولت عراق مسئولیت امنیتی اردوگاه اشرف [اردوگاه مجاهدین در استان دیاله] را بر عهده خواهد گرفت.
خطر خود سوزی دسته جمعی در پادگان اشرف
تعطیلی پادگان اشرف و بحران موجود در فرقه آنقدر بحرانیست که جای هیچگونه تردیدی برای تشدید تشنج و عکس العملهای هیستریک درون سازمانی باقی نمی گذارد. اینکه سازمان قبل از اینکه اجبارا اشرف را تخلیه نماید و خود آزادانه نیروهایش را به جای امنی منتقل نماید بعید به نظر می رسد. متاسفانه تاکنون مجاهدین کمکهای سازمانهای حقوق بشری را برای انتقال نیروهایشان به محل امنی نپذیرفته اند و همچنان سرسختانه به مقاومت برای نگهداشتن نیروهائیکه اکثر آنان بیش از 50 سال دارند، پرداخته اند.
هشدار نسبت به یک فاجعه انسانی در اشرف
آیا”حقوقدانان و پارلمانترها از سراسر جهان” نپرسیدند که چرا پدر و مادری که تاکنون 14 بار از کانادا به عراق آمده اند و مکررا به پادگان اشرف مراجعه کرده اند تا دخترشان که در سن 16 سالگی از کانادا اغفال و ربوده شده و به پادگان فرقه ای مربوطه برده شده است را ببینند و برای 15 دقیقه هم که شده بطور خصوصی و در خارج از پادگان و به دور از چشم مسئولین سازمان با جگرگوشه شان دیدار خانوادگی داشته باشند؟
گزارش سفر انجمن نجات به انگلستان
همانطور که هموطنان و اعضای بزرگوار خانواده انجمن نجات مطلع هستند، هیئت انجمن جهت ملاقات و ارائه ی نظرات به انگلستان سفر نمود. ملاقات شوندگان در این سفر طیف وسیعی از جمله نهاد های حقوق بشری، نمایندگان پارلمان انگلستان، سیاستگذاران، نمایندگان خارجی مقیم لندن، خبرنگاران و برخی دیگر از تشکل ها و شخصیت های حقوقی و حقیقی را در بر می گرفت.
طعمه – قسمت دوم
چه بازی دردناکی با سرنوشت ما کرده اند و چطور ما را به خاک نیستی کشانده اند آیا آنهایی که ما را به بند اسارت خودمان کشیده بودند خودشان هم فاکت هایی به ما ارائه می دادند تا ما هم تعدادی از جنایت این جانیان آزادی را می دیدیم تا ما هم می دیدم و برای لحظه ای به خود می آمدیم که وای بر ما، ما چه کرده ایم با خودمان، با خانواده هایمان و با زندگی وجوانی مان. آیا اگر آنها هم به ما فاکت ارائه می دادند ما به این نقطه می رسیدیم یا نه؟
مادرت جویای حال تو می شود
مادرت بسیار از ما جویای حالت می شود و نگران است و هیچ گونه خبری از تو ندارد و سالهای متمادی است که این بی خبری ادامه دارد. تمام خانواده تو اعم از برادرانت و خواهرانت همه مشتاقانه منتظر تو هستند. و میخواهند که زندگی در کنار آنها داشته باشی، آن هم زندگی توام با موفقیت و احساس اینکه وجودت در نزدیکی آنها باشد ولی افسوس این همه سالها سپری شد و هیچ نتیجه و بهره ای هم از نظر ما نبرده ایی
لوفیگارو: بغداد حاضر به پذیرش مجاهدین نیست
مشکل فعلی اعضای این گروه آن است که هیچ کشوری تمایلی به پذیرش آن ها ندارد. با این حال در سال های گذشته امریکا چندین بار فرانسه و اردن را راضی نمود تا به این افراد اسکان دهند اما تاکنون هیچ کشوری حاضر به پناه دادن به مسعود رجوی رهبر این سازمان و مبارزان اشرف نشده است. حتی نیروهای امریکایی پس از حمله به عراق در سال دوهزار و سه اعضای این گروه را خلع سلاح کردند.
نامه به مسئول جستجوی کمیته بین المللی صلیب سرخ
در مورخه ی هفتم دیماه خانم شجاعت علیپور مادر آقای علیرضا امیری (مستقر در قرارگاه اشرف) به محل دفتر انجمن نجات آذربایجانغربی در ارومیه مراجعه و در دیدار با اینجانب ضمن طرح مشکلات روحی اش ناشی از بی اطلاعی از سرنوشت فرزند دلبندش در طی نه سال که از طریق خاک ترکیه به قرارگاه اشرف منتقل شده است، از من خواست تا نامه ای را که خطاب به جنابعالی نوشته است به شما ایمیل نمایم. خانم علیپور معتقد است رهبران مجاهدین با اعمال محدودیت های تشکیلاتی در طی نه سال، زمینه هر گونه تماس متقابل بین او و فرزندش را از بین برده اند و بدین خاطر نسبت به وضعیت فرزندش بسیار نگران است.
جا بجا شدن سنگ قبر مسعود رجوی
مریدان رجوی برای اثبات زنده بودنش یک سنگ قبر در سایت های وابسته به مجاهدین از قبیل: آفتابکاران، ایران افشاگر، همبستگی ملی، مجاهدین و غیرو… برایش اختصاص داده بودند. عکس و مشخصاتش در روی این سنگها ثابت بودند. هراز گاهی یک جمله به آن اضافه میشد. آنهم متن پیامی بود که مسعود از درون قبرش داده بود. شاید هم مریم و دیگر وابستگانشان دوست داشتند که این جنازه چنین پیامی داده باشد. لذا خودشان آن را نوشته و زحمت اموات را کم می نمودند.