نقش جدا شدگان سازمان مجاهدین چیست

در حال حاضر سایت های فراوانی درست شده اند که از دید انتقادی به سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت می پردازند. این سایت ها البته طیف گسترده ای را تشکیل داده و یک دست نیستند. از هر دری هم می نویسند و از ابعاد کاملا متفاوتی به سازمان می پردازند. بعضی در قالب طنز و برخی بصورت تراژدی و درام و بهرحال به اشکال مختلف سازمان را به زیر علامت سؤال میبرند. من شخصا هیچگونه مخالفتی با آنها ندارم و بودنشان بهتر از نبودنشان است

دوست گرامی آقای ابراهیم خدابنده

نامه شما به دکتر مسعود بنی صدر را خواندم و نکاتی در آن توجه مرا به خود جلب کرد که بهتر دیدم که نظرات شخصی خود را در این رابطه بنویسم.

سوال اصلی و پایه ایی که شما مطرح کرده بودید این بود که هدف از پرداختن به سازمان مجاهدین چیست؟ و سوال دیگر اینکه مهمترین مسئله ای که در خصوص سازمان مجاهدین باید به آن پرداخت چیست و چگونه باید به آن پرداخت؟

شما در قسمتی از نامه خود اشاره ایی به سایت ها وفعالیت های جداشدگان کردید که من نظر دیگری در این رابطه دارم. شما در نامه خود اینگونه فرمودید که:

دوست من

برای مثال تعدادی از جداشدگان بنیاگذاران سازمان مجاهدین را انسانهایی صادق می دانند ولی بعضی دیگراز جمله اینجانب سازمان مجاهدین را از همان نقطه تاسیس یک فرقه و یک انحراف در مبارزات مردم ایران میدانند.

نمونه ایی که مطرح کردم فقط یک مثال بود و در موارد دیگر هم تنوع نظرات در بین طیف جداشدگان از سازمان مجاهدین موجود می باشد و به همین خاطر است که وقتی سایت های جدا شدگان را باز میکنید متوجه می شوید که هرکدام به نوعی به موضوع سازمان مجاهدین پرداخته اند که به زعم شما از هر دری نوشتن است و ازنظربنده عقاید و شیوه های مختلف است و قرارهم نیست که تمام جدا شدگان عقاید مشابه داشته باشند و این دقیقا همان دمکراسی و آزادی اندیشه و بیان است.

در قسمتی از نامه خود نوشته بودیدکه:

دوست من

فغان مجاهدین از سایت های جداشدگان، که منعکس کننده فعالیت های آنان است بی دلیل نیست و نشان از تاثیر گذاری جدی جداشدگان بر معادلات موجود دارد. (آخرین آن در برنامه ارتباط مستقیم و سخنان محمد علی توحیدی).

(باید این نکته را یاد آوری کنم که این فعالیتها ازحدود 10سال قبل توسط دوستانی که زودتر از بند فرقه رها شدند پایه گذاری شده بود و ادمه داشت).

دوست من

در پایان جا داردبا کمال احترام به نقطه نظر شما به نکته ایی اشاره کنم. شما معتقد هستید که سازمان مجاهدین یک فرقه مخرب است ؛باور کنید دوست من هیچگاه نمی توان یک فرقه مخرب را تبدیل به یک "اپوزیسیو ن سازنده و تاثیر گذار در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران " تبدیل کرد، کما اینکه تا جایی که من مطالعه کردم درجایی ندیدم که یک فرقه تبدیل به یک نیروی سازنده شده باشد!

با آرزوی توفیق روز افزون برایتان.

19 آوریل 2007

برچسب ها

امیر یغمایی، از کودک ‌سربازی تا افشای مناسبات فرقه‌ای مجاهدین خلق 02 تیر 1405

امیر یغمایی، از کودک ‌سربازی تا افشای مناسبات فرقه‌ای مجاهدین خلق

مقدمه سازمان مجاهدین خلق به عنوان یکی از گروه‌های سیاسی-نظامی ایرانی، همواره به دلیل روش‌های جنجالی و ساختار سلسله‌مراتبی آهنین و استبدادی خود مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از افرادی که به انتقاد از این سازمان پرداخته، امیر یغمایی، کودک سرباز سابق این گروه است. یغمایی که اکنون از سازمان جدا شده، خاطرات خود […]

پیام رمضان سعیدی به رمضان قارایی 31 خرداد 1405
سخنی با دوستی قدیمی

پیام رمضان سعیدی به رمضان قارایی

دوست عزیزم رمضان قارایی یک سال دیگر هم گذشت و از وعده هایی که سازمان مجاهدین داده بود خبری نشد. اگر کمی در خلوت و تنهایی خودت فکر کنی که چه چیزی در این سالها بدست آوردی به نتایج خوبی می رسی. می دانی که پدرت سال گذشته فوت کرد و چندین بار با مادرت […]

همراه با دخترم نیایش در محرم ۱۴۰۵ 31 خرداد 1405
خط بطلانی بر اندیشه های رجوی

همراه با دخترم نیایش در محرم ۱۴۰۵

21 سال بعد از جدایی از تشکیلات مجاهدین خلق و بازگشت به کانون گرم خانواده، روز پنجشنبه 28 خرداد ماه در هوای گرم شهر اهواز این سعادت به من دست داد تا در کنار خانواده های اعضای گرفتار در تشکیلات رجوی در مراسم عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین شرکت کنم. اگر چه […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.