تلکس
سازمان مجاهدین از دیدگاه ثریا معزی – قسمت اول
اصولاً سازمان در برخورد با هرگونه سازمان یا ارگان سیاسی یا غیر سیاسی و حقوق بشری و یا هر شخصیتی که در مقابل خود و سیاست های خود ببیند و یا حتی همراه با خود نبیند، شیوه کار یکسانی اتخاذ می کند و آن تخریب چهره سیاسی ـ اجتماعی ارگان و شخصیت مربوطـــه می باشد.
سازمان مجاهدین بر سر دو راهی استراتژیک
مجاهدین در این وضعیت بر سر یک دو راهی کاملا استراتژیک قرار گرفته اند. یا به روند تحولات آینده به سمت عقلانیت و تن دادن به راه کارهای قانونی و بین المللی مجاب و متقاعد خواهند شد و یا ناگزیر باید ماسکی که طی چند سال گذشته برای اغفال دول غربی به چهره زده اند، کنار گذارده و بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش بگذارند.
رجوی به مکتب نمی رفت
یعنی شما خبر نداشتید روز های یکشنبه سازمان ملل در ژنو تعطیل است؟ (حتی کلاغ های میدان هم نسبت به روزهای دیگر کمتر بودند) یعنی نمی دانید در این روز اگر کسی تجمع کند و یا ادعای تجمع کردن داشته باشد مورد تمسخر دوست و دشمن قرار می گیرد؟ می توان نتیجه گرفت تجمعی در کار نبوده و رجوی ها از نام شما سوء استفاده کرده اند؟
آب در لانه مورچگان
جریانی می تواند اپوزسیون باشد که حداقل ارتباطی با مردم خود داشته و تبلیغ حمله امریکا را علیه مردم کشورش را ثقل هیاهو خود نکرده باشد. از طرفی چگونه می توان به فرقه مجاهدین نسبت اپوزسیون داد که در حال حاضر بزرگترین درخواست آن از مجامع بین المللی این است که تحت الحمایه دولت و ارتش امریکا باقی بماند
روز هجدهم تحصن مجاهدین گم شد
صبح حین ورود به جلسه چیزی از بقایای فرقه رجوی در میدان نیشنز ندیدم. حین خروج هم همینطور. بنظر می رسد زندانبانان اروپا نشین اسرای اشرف در ساعات خاصی دور هم جمع می شوند و چند عکس می گیرند و آنگاه از ترس پلیس فورا متواری می شوند.
آیا سازمان مجاهدین خلق یک فرقه است
عده ای با نسبت دادن کلمه فرقه به سازمان مجاهدین خلق ایران بشدت مخالفت می کنند و نمی خواهند و یا نمی توانند باور کنند که این سازمان یک فرقه از نوع خطرناک است.به همین دلیل خواستم مقاله ای علمی جدا از تعابیر و تحلیل های سیاسی بنویسم و فرقه را به گونه ای که در فرقه شناسی تعریف و تبیین شده است معرفی کنم. حال قضاوت با خوانندگان محترم است که ببینند آیا سازمان مجاهدین خلق از ویژگی های یک فرقه برخوردار هست یا نه؟
درخواست دستگیری سرکردگان فرقه رجوی
برخلاف آنچه فرقه جنایتکار رجوی طی این دوهفته گذشته تحت عنوان وقوع فاجعه بیان نموده و برزبان طرفداران رنگارنگ و پیدا و پنهانش جاری ساخته است بااین تحولات هیچ گونه آسیبی متوجه جان افراد بدنه فرقه نخواهد بود.بنابراین آنچه فرقه رجوی درپشت این جنجال آفرینی ها دنبال می کند همانا برهم خوردن تشکیلات فرقه دراین اسارتگاه است
اعتراف مجاهدین به کنترل اشرف توسط دولت عراق
بالاخره تکه زمینی که مجاهدین در زمان صدام حسین در پاداش وطن فروشی هدیه گرفته بودند، دولت عراق کنترل آن را به عهده گرفت و بزودی به صاحب اصلی آن یعنی مردم و دولت عراق باز پس داده خواهد شد. مجاهدین در این مورد بسیار تلاش کردند که باز خود را به یک قدرت خارجی، این بار آمریکا، آویزان کنند. ولی نه چاپلوسی و جاسوسی برای آنها جواب داد و نه حتی تظاهرات در مقابل کاخ سفید برای عدم کنترل دولت عراق بر قرارگاه اشرف.
هیچ ارتباطی با مجاهدین نداریم
نصار الحباشنه سخنگوی وزارت خارجه اردن در نشستی خبری گفت: موضع کشورش در قبال سازمان مجاهدین خلق تغییر نکرده است و بر مواضع روشن خود در تعامل با گروههای قانونی به عنوان یک اصل کلی در روابطش با کشورهای جهان تاکید دارد.
مجاهدین و پایبندان به رعایت حقوق بشر
تحویل کمپ مجاهدین به دولت عراق، احساسات بشر دوستانه برخی هموطنان را بر انگیخته است. سعی نویسندگان در ابراز درک مسئولیت، دلسوزی برای این جریان، بیان همدردی برای هموطنانی که در شرف مواجه شدن با یک فاجعه انسانی قرار گرفته اند و استفاده از این فرصت برای وارد کردن انتقاد هائی به آن ها بوده است.سعی بر آن دارم که در این مختصر به ابعاد اصلی این مطلب بپردازم تا تفاوت بین درک واقعیت و احساسات بشر دوستانه نویسندگان این مقالات روشنتر شود.
فاجعه یازده سپتامبر
نباید فراموش کرد که در بعد از ظهر روز 11 سپتامبر و با پخش خبر این فاجعه مسعود رجوی به پیروی از صدام حسین در قرارگاه های خود با جشن و پایکوبی از این عمل غیر انسانی حمایت نمود و نشان داد که هیچگونه فرقی بین تروریست ها نمی باشد.
فعالیت مجاهدین در عراق غیرقانونی است
عبدالقادر محمد العبیدی درخصوص اقدام اخیر دولت عراق برای تحویل اردوگاه مجاهدین از نیروهای آمریکایی گفت: گزارش های موثقی داریم که نشان می دهد این سازمان فعالیت غیرقانونی در عراق داشته است.