یکشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۵
  • بررسی تحلیلی بر اساس نامه افشاگرانه مرتضی بلالی به برادرش در کمپ آلبانی 07 تیر 1405

    بررسی تحلیلی بر اساس نامه افشاگرانه مرتضی بلالی به برادرش در کمپ آلبانی

    در دوم تیرماه ۱۴۰۵، انتشار نامه‌ای در فضای مجازی از سوی آقای مرتضی بلالی خطاب به برادرش رضا بلالی در کمپ آلبانی، پرتوی تلخ بر واقعیت‌های پنهانِ ساختارهای بسته سازمان مجاهدین خلق بود. این نامه، فراتر از یک پیامی خانوادگی، حکایتی گزنده از تضاد میان شعارهای حقوق بشریِ سازمان و واقعیتِ محدودیت‌های بازدارنده و انزوای […]

زنان تک‌ساحتی در تشکیلات مجاهدین خلق 06 تیر 1405

بررسی جایگاه و نقش زنان زنان تک‌ساحتی در تشکیلات مجاهدین خلق

تشویق به خودسوزی یا دستور تشکیلاتی؟ 27 خرداد 1405

خاطره ای از ژوئن 2003 تشویق به خودسوزی یا دستور تشکیلاتی؟

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره حقوق انسانی ساکنان کمپ مجاهدین 27 خرداد 1405

مرگ دیگری در اردوگاه مانز آلبانی پرسش‌های بی‌پاسخ درباره حقوق انسانی ساکنان کمپ مجاهدین

از جان رجوی چه میخواهیم؟ 22 دی 1390

از جان رجوی چه میخواهیم؟

وقتی تعداد کثیری که توانسته اند از اشرف فرار کنند همگی یک مطلب را میگویند و همگی بر بسیاری حقایق که در استانداردهای جهانی امروزی نقض فاحش اولیه ترین حقوق انسانی تعریف میگردد صحه میگذارند، باید پذیرفت که موضوع حداقل ارزش رسیدگی و دخالت سازمان های بین المللی حقوق بشری را دارد و نمیتوان صرفا آنرا به پارامتر های دیگر، از جمله مسائل سیاسی، مشروط کرده و از روی آن گذشت.

نامه سرگشاده خانم سلطانی به نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر 22 دی 1390

نامه سرگشاده خانم سلطانی به نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر

من باشناختی که از نوع تفکرات سران اینفرقه دارم مطمئن هستم آنها برای ایجاد اختلال درروند طرح سازمان ملل درخواست هایی را مطرح می کنند که هیچ گونه قرابتی با معیارها وقوانین پناهجویی ندارد بنابراین به شما هشدار می دهم هرگز درمقابل خواست سران اینفرقه کوتاه نیائید و طرح آزادسازی این اسیران و گروگان ها را به اجرا گذارید و به هیچ عنوان قبول نکنید که سازمان نماینده یا سخنگو معرفی کند

میزگرد بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و چهار 12 آبان 1390

میزگرد بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و چهار

یاسر در واقع محصول خود سازمان بود شرایطی که سازمان برای افراد بوجود میآورد باعث طغیان آنها میشود. کودکی که در درون تشکیلات سازمان رشد میکند و بزرگ میشود. بعد مادرش طی یک عملیات کشته شد سپس او تحت سرپرستی نامادری و به قول معروف همسر و مادر ایدئولوژیک بزرگ شد در یک مقطعی به خارج منتقل می گردد بعد از سالها دربدری و آوارگی دوباره به اشرف و مناسبات سازمان باز میگردد در نهایت به دشمن سازمان مبدل میشود.

جنگ خلیج و آواره کردن کودکان معصوم توسط رجوی 20 مهر 1390

جنگ خلیج و آواره کردن کودکان معصوم توسط رجوی

کودکان را می دیدم که گریه آنها قطع نمی شد و خودشان را به شیشه های اتوبوس می کوبیدند سران ظالم سازمان در این رابطه بی تفاوت بودند زنهایی که برای بدرقه فرزندانشان به محل آمده بودند فقط اشک می ریختند. صدای یک زنی به گوشم می رسید با صدای بلند می گفت ما بدون کودکانمان در این جا چکار کنیم تنها دل خوشی ما کودکان ما بودند آنها را کجا می برید

چرا مرا از پدر و مادرم جدا کردند؟ – قسمت دوم 16 مهر 1390

چرا مرا از پدر و مادرم جدا کردند؟ – قسمت دوم

بعد از اینکه هیجده ساله شدم توانستیم پاسپورت هلندی بگیریم. آنروز هرگز یادم نمی رود. کیک خوشمزه ای را بین همه تقسیم کردیم ولی من در نهانم غم می جوشید و درونم را آتشم می زد. این اندوه و فشار هر سال بیشتر شد به همون نسبت که بیشتر به عمق قضایا می اندیشیدیم بیشتر در خودم فرو می رفتم و برایم سئوال ایجاد می شد که چرا آنها (پدر و مادرم) جدائی از من را پذیرفتند و چنین تصمیمی گرفتند

بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و سه 12 مهر 1390

بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و سه

بعد از خلع سلاح و وقتی از پراکندگی به اشرف بازگشتیم همه میدانیم که محفل زدن بچه ها زیاد شد در این بین من از بچه ها می شنیدم که مصطفی رجوی با بچه های میلیشیا محفل میزد و توسط بچه های میلیشیا این موضوع به ما منتقل میشد. غالبا مصطفی رجوی با مواضع و حرفهای مریم و مسعود تناقض داشت که چرا علیرغم وعده های مسعود و مریم نیروهای مجاهدین تسلیم شدند و سلاح های خود را بر زمین گذاشتند؟

چرا مرا از پدر و مادرم جدا کردند؟ 09 مهر 1390

چرا مرا از پدر و مادرم جدا کردند؟

بدین گونه اتفاق افتاد که در یک شب نا آرام در زمان جنگ خلیج که انفجار گلوله ها همه جا را پر کرده بود من و خواهر و برادرم به همراه صدها تن از بچه های اعضاء مجاهدین با اتوبوس اشرف را ترک کردیم. در آن زمان من هنوز 9 سال داشتم مجاهدین به ما گفتند که در عراق امنیت وجود ندارد زمانی که شرایط بهتر شود ما دوباره برمی گردیم. پدر و مادرم بسیار مضطرب بودند ولی سعی می کردند که خود را آرام نشان دهند.

نقض حقوق بشر یکی از دلایل بی اعتمادی ایرانیان به مجاهدین خلق است 24 شهریور 1390

نقض حقوق بشر یکی از دلایل بی اعتمادی ایرانیان به مجاهدین خلق است

گزارش وزارت خارجه امریکا در ماه می 2011 بر عدم وجود حمایت مردم ایران از سازمان مجاهدین خلق در داخل و خارج از کشور تاکید دارد. در این گزارش قید گردیده که”باید گفت که ایرانیان در صورت لزوم احتمالا بجای حمایت از این سازمان، به مقابله با آن قیام کنند” و می افزاید”هر گونه حمایت امریکا از مجاهدین خلق بشدت به سابقه امریکا در بین ایرانیان لطمه زده و احساسات ضد امریکایی ایرانیان را بر خواهد انگیخت”.

بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و دو 27 تیر 1390

بررسی نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی – قسمت سی و دو

اجازه نمی دادند مصطفی در نشست عمومی صحبت کند هر موقع مصطفی می خواست پشت میکروفن بیاید مانع اش می شدند. یک بار در نشست عمومی پشت میکروفن رفت تا صحبت کند که سریع یکی از این مسئولین به طرف او رفت و به گوشش چیزی گفت سپس دست مصطفی را گرفت و به همراه خودش به بیرون از سالن برد. دیگر اجازه ندادند تا مصطفی در نشست های عمومی صحبت کند. به نظرم همین مسائلی که آقای مهران کریمدادی در جلسات گذشته در باره تناقض های مصطفی بیان کردند باعث میشد تا مسئولین سازمان اجازه ندهند او در نشست ها صحبت کند

نقض حقوق اساسی انسانها از سوی رهبران مجاهدین 10 اردیبهشت 1390

نقض حقوق اساسی انسانها از سوی رهبران مجاهدین

قرائت و شواهد فراوانی تصریح دارد که سران مجاهدین به جز اهداف فرقه ای به انسان ها و عواطف و حقوق بنیادین شان کمترین ارزش و اهمیتی قائل نیستند. طرح خواسته ها و مطالبات از سوی خانواده ها و نادیده انگاشتن این امر مشهود از سوی رهبران بیرحم و تبهکار مجاهدین، دلیل محکمی ست که فرقه ی ستیزه جوی مجاهدین و سران آن نسبت به رعایت کرامت و شان انسانها و احترام به حقوق ذاتی آدمی ناتوان و عاجزند؟

به خانم عبادی پیشنهاد می کنم ما را در سفر به کمپ عراق جدید همراهی فرمایید 07 اردیبهشت 1390

به خانم عبادی پیشنهاد می کنم ما را در سفر به کمپ عراق جدید همراهی فرمایید

خانم عبادی، جای خوشوقتی است که بعنوان یک ایرانی در امریکا ما را مطلع کردید که دولت منتخب عراق حق و اجازه دارد تا حاکمیت بر سرزمین خود داشته باشد و گروهی غیرعراقی که هنوز در لیست تروریستی امریکا هم هست نباید این حق را تحت حمایت لابی اسرائیل در واشنگتن نقض نمیاد. ولی جای تعجب است که بعنوان یک وکیل بدون حتی دست زدن به جلد پوشه و پرونده مورد بحث و بواسطه مشاهده فیلمی در یوتیوب به یکباره دولت یک کشور سی و اند میلیونی را متهم به”کشتار مردم” می نمایید.

به مناسبت روز جهانی زن 21 اسفند 1389

به مناسبت روز جهانی زن

براستی چرا نمیتوانم با صدای بلند فریاد بزنم که من از این زندان مخوف و رعب انگیزی که تحت نام اشراف برایم ساخته اید بیزام و میخواهم آزاد برای خودم زندگی کنم.آری من یک زن هستم با تمام ویژگی های آن! با تمام لطافت و حساسیت!چیزی که حتی بیانش در مجاهدین جرم است! آنها از زنان خود انسانهایی خشن و خشک مغز ساخته اند که حتی نتواند به فلسفه خلق شدنش توسط خداوند هم فکر کند.

blank
blank
blank